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Rappel du dernier message de la page précédente :
koubiak60
fxmen974 a écrit :
Nouvelle prise pour le pédalier , aération latérale ,il me semble et une histoire d'emplacements en plus ...bref du fractal quoi ça change tout le temps

Pour ma part vraiment content du rendu sur matrix 1000fx!!


De quels emplacements parles-tu ?
Grahf a écrit :
Je me demande vraiment ce que le "djent" à de différent au niveau du son de ce qu'il se faisait avant, dans le métal moderne

On trouve des sons de guitares identiques et voir même meilleur bien avant que Misha et sa bande ne les "invente"

Ou sinon il faut m'expliquer


C'est surtout une affaire de gout, je trouve je trouve que le son djent colle bien à un style de jeu basé sur les polyrythmies et les dissonances même si le metal modern à aussi ses qualité le coté ultra fat et propre du djent me fait plus vibrer que n'importe qu'elle autre style de sonorité.
fxmen974
koubiak60 a écrit :
fxmen974 a écrit :
Nouvelle prise pour le pédalier , aération latérale ,il me semble et une histoire d'emplacements en plus ...bref du fractal quoi ça change tout le temps

Pour ma part vraiment content du rendu sur matrix 1000fx!!


De quels emplacements parles-tu ?



Des emplacements mémoire si j'ai nié, compris ,mais j'ai lu vite fat et je ne sais plus si c'était en français ou en anglais ,la chose ne m'avait pas plus intrigué .(issu d'un ultra qui avait connu 11 MAJ et des bêtas ... Je suis rodé aux changements constants de la 'marque , oui le but reste noble d'améliorer le produit c'est vrai .)
MA GALERIE DE PHOTOS:
http://m.flickr.com/#/photos/fx-men974/

TOUT sur la Réunion:
https://www.guitariste.com/for(...).html

Mes Ventes :
GUITARE : ..::VENDUE::.. https://www.guitariste.com/for(...).html

AMPLI : ..:: Trouvé::..
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koubiak60
Si c'est des emplacements IR c'est dommage que ce soit une amélioration hardware et pas du firmware.
C'est vrai que même 50 emplacements de base, ça va vite à être rempli.
koubiak60
rastan a écrit :
En fait je me demande s'il vaut mieux que je passe par un poweramp et baffle ou par une carte son et enceintes de monitoring...


Les 2 mon capitaine !
Je joue sur monitoring (Adam Ax5) à la maison. L'axe faisant office de carte son en usb.
Et sur matrix 1000 + NOS 4x12 en repet et concert.

J'estime cumuler au mieux les avantages. Gestion aisée du volume et multiples IR a la maison et son "in your face" en live.
fremen_mu
Pour le djent on n'utilise pas autant de gain que l'on pourrait croire. Misha et Nolly vont poster bientôt leurs presets, ça sera intéressant.

Je vous donne bientôt les liens pour télécharger mes sons en version 9.02, je dois juste finir la présentation détaillée. En attendant, la vidéo :

Meantime
Merci fremen !
Puis-je mettre tes presets sur le Google Drive axefx.fr ?
fremen_mu
http://forum.fractalaudio.com/(...).html

Matt just got back from several days at the studio. Fortunately I was able to get my latest epiphany into the firmware literally hours before the sessions started. The engineer, who has 38 gold and platinum records to his credit, and a certain muscly, bearded guitar player, were "blown away" by the beta version of 10.00 we put on their box. According to the guitar player "Version 10.00 is mind-blowing".

Le producteur aux 38 disques d'or/platine serait Richard Chycki ( http://www.richardchycki.com/ , producteur de Rush, Jeff Healey, Aerosmith, Gotthard, Steelheart, Simple Plan, Mick Jagger, Def Leppard, Triumph, Johnny Lang, Harem Scarem, David Usher et plein d'autres) et le guitariste John Petrucci bien sûr. Les deux sont actuellement en studio pour l'enregistrement du nouvel album de Dream Theater. ça n'est pas une certitude à 100% mais tous les indices pointent dans cette direction (y compris le Facebook de Chycki)

Et donc, outre le firmware 10, on devrait avoir des presets de Petrucci

Par contre une fois de plus il va falloir reset les blocs amp, grrrr.. Mais si c'est pour le mieux... Voici les release notes temporaires (Cliff doit notamment ajouter d'autres amplis encore) :

10.00

NOTE: THIS IS A MAJOR FIRMWARE UPDATE, PARTICULARLY IN REGARDS TO AMPLIFIER MODELING. THIS FIRMWARE MAY, AND PROBABLY WILL, CHANGE THE SOUND OF EXISTING PRESETS. YOU SHOULD AUDITION ALL YOUR PRESETS AFTER INSTALLATION AND CHECK FOR PROPER OPERATION AND TONE. AN AMP MODEL CAN BE RESET BY TEMPORARILY CHANGING THE AMP TYPE AND THEN CHANGING BACK TO THE DESIRED TYPE. THIS WILL LOAD THE MODEL WITH DEFAULT PARAMETERS.

Implemented “Multi-point Iterative Matching and Impedance Correction” technology (MIMIC, TM, Patent Applied For) to amp models. MIMIC applies analytic signals to an amplifier and captures the fine nuances of each amp at various points in the circuit and corrects each model vs. its theoretical implementation. In some cases the difference can be substantial, in other cases the difference is minimal. This depends on the layout of the amp and the various parasitics involved. MIMIC has the advantage of applying these corrections at the appropriate location in the amp model rather than as just an output EQ so that the various controls of the model behave virtually identically to the actual amp. For example, the Modern modes of a Dual Rectifier are highly sensitive to Master Volume with the tone becoming thicker as the MV is increased. MIMIC preserves this behavior rather than just getting louder as the Master Volume is increased.

Fixed a myriad of mistakes in the amp models as MIMIC also identifies when there are significant deviations between the theoretical model and the actual amp.

Models now default to a starting Master Volume setting when selected. Also, the proper setting for non-MV amps is now a Master Volume setting of 10.0. Non-MV amps, therefore, will default to a value of 10.0 when selected. Furthermore, the MV taper for amps with master volume controls now matches the actual amp. If more MV drive is desired for non-MV amps, the new MSTR VOL TRIM parameter in the Advanced GUI page can be used to increase (or decrease) the Master Volume.

Tweaked power amp modeling slightly to increase even-order harmonics. This makes most models “sweeter”.

Improved triode modeling removes “glare” from distortion yielding greater clarity and string separation. Note that the Triode Hardness parameter operates differently than before and also defaults an appropriate value when the model type is selected. Existing presets are automatically updated upon recall.

All Recto models have been reworked. Note that the Orange Modern and Red Modern models have no negative feedback and therefore the Presence control is a Hi Cut control. The operation of this control is reversed as compared to the actual amp. If the amp’s Presence control is fully clockwise the corresponding setting of the model’s Hi Cut control is fully ccw. Also note that the model’s Hi Cut control has about twice the range of the actual amp so fully ccw on the amp is equal to about noon on the model. As noted in the paragraph on MIMIC, the Modern modes are highly sensitive to MV setting. Higher MV settings result in more midrange focus while lower MV settings produce a more scooped tone. It is recommended to experiment with the MV setting to achieve the desired tone while compensating for the level increase/decrease with the Level control.

Completely reworked 65 Bassguy model based on Dweezil Zappa’s amp.

Reworked Euro Blue and Red models as bright cap values were incorrect. For best results it is recommended to reset the model by selecting another model and then reselecting the desired model.

Fixed incorrect inter-stage coupling cap in Wrecker 1 model. Also increased maximum MV value slightly as this was a little low.

Completely reworked PVH 6210 model based on “Block Letter” EVH 5150. This model has been renamed “PVH 6160 Block”.

Added “PVH 6160 II” model based on a Peavey 6505+.

Added "Solo 100 Clean" model based on the clean channel of a Soldano SLO100.

The gain of the USA Lead models has been increased by about two as most people set the Drive knob higher than the setting used in the original models.

Added “USA Pre Green” and “USA Pre Yellow amp models based on Mesa Triaxis LD2 modes. Note that these were modeled with the Triaxis Presence control at maximum as this control is actually a hi-cut control.

Fixed wrong bass taper on 5150 tone stack.

Fixed several minor errors in 5153 Blue and Red models. Fixed wrong bass capacitor value in 5153 Blue tone stack.

Removed Mid Freq parameters from Speaker tab of amp block. MIMIC renders these controls irrelevant and better results are obtained by using any of the EQ resources.

Fixed Hi Cut control in Amp block not working properly for some amp types.

Removed all Motor Drive processing in cab block if Motor Drive is set to zero. This is subtle but there was a tiny bit of coloration before even when the Motor Drive was off.

Removed redundant parameters from Amp block Advanced tab. Also removed grid excursion parameters. These parameters can still be accessed via Axe-Edit.

Changed outermost bands in all graphic EQs to shelving types.

Fixed FX Loop LVL 1 parameter getting corrupted during scene recalls.
whitelion
Merci fremen de prendre le temps pour les autres que je suis.
Le problème dans tout ça c'est qu'il commence à me plaire cet axe ...
Son écran me rappelle la philosophie du GForce.
"Si tu accrois ton savoir, tu accrois ta douleur!"
"Le consommateur possède le pouvoir de ne pas consommer"
"Le dépouillement social des citoyens en 'toute légalité' ne fait que commencer"
"The two most important days in your life are the day you were born
and the day you find why"
Meantime
Oui la grille fonctionne à peu près comme sur le gforce !

En ce moment sur effet guitare et Fractal Audio...