Très bon site ...
Le type joue très bien, et quand tu lis un peu les détails techniques, tu vois qu'il maitrise aussi très bien son sujet
Il ne fait que des copies ou des amplis inspirés du 5E3, mais il le fait (à mon avis, et à mon gout en terme de son) très très bien ...
ça peut paraitre un peu cher pour un chassis seul par rapport à d'autres liens aux USA postés précédemment sur le topic, mais à mon avis ça les vaut largement, le résultat est là : de toutes les vidéos postées jusqu'ici sur des clones de 5E3, ça représente à mon avis (de loin) les copies ou inspirations de cet ampli qui sonnent le mieux que j'ai vues jusqu'à maintenant sur le net : ça sonne d'enfer ampli poussé à bloc, et il explique très bien sur son site (et il a tout à fait raison) que c'est ce qui est le plus difficile à reproduire ...
Faire une copie qui sonne à peu près comme un original à bas ou moyen volume, avant que l'ampli torde franchement, ce n'est pas très compliqué. Faire une copie qui sonne aussi bien poussé à fond, là c'est nettement plus dur, il faut vraiment très bien choisir les composants, tubes compris ... (transfos, condos etc ...)
Je le cite car ce qu'il dit est vraiment intéressant :
tweeddeluxe a écrit :
Philosophy:
Just about anyone can build a Tweed Deluxe circuit; but few do it very well, and fewer still can assemble an amp that performs as expected when overdriven - as the best original Deluxes do - especially without losing any of the amp's normal operational characteristics.
When operating below overdrive levels it's easy for just about any 5E3 circuit to sound nice, but when the volume is increased the tone can often be awful - flabby bass, fizzy highs, splotchy distortion and phase issues can plague even the cleanest builds; and sorting out these problems can take a long time. For me, it took a few years, many rebuilds and many dollars before I was finally happy with what I was hearing.
I only do one thing: 5E3 Deluxes; and I think it's safe to say that I've done more research over the last several years regarding the Tweed Deluxe circuit and it's application in studio recording than just about anyone else. What I was after was that classic tone of ZZ Top's Billy Gibbons, Larry Carlton (Steely Dan) and Don Felder (Eagles); what I learned was that simply building a "stock" circuit will not get you there. Why? Because of differences in voltages, passive componentry, transformers, tolerances, lead dress, and more - plus all of the aforementioned factors combined.
Tweed Deluxes should sing and rock, and they do just that when sorted out and built right; though you'd never know that by checking out demos on YouTube as nearly everyone plays the same old chicken pickin', clean blues and rockabilly riffs. Nothing wrong with that stuff, but (as popular music history has illustrated) this amp is capable of so much more, yet (alarmingly) nobody today seems to acknowledge it - including most builders.
So, I suppose what I'm saying here is: if you want an amp that's built and tested to deliver vintage Tweed Deluxe rock and roll tone (while retaining all the other attributes of Fender's late tweed era) you'd do well to consider my work.
Et vous avez vu ce qu'il utilise comme condos de liaison ? Du Sozo Blue molded ... Et ce n'est pas par hasard à mon avis ...
Je connais mieux les Sozo Mustard vintage, je n'ai pas encore pris le temps de bien essayer les blue molded, mais c'est la même technologie de fabrication, du polyester, pas du polypropylene ...