The Trout a écrit :
Ouais après je fais partie de la minorité qui ne classe pas les Muff dans la famille des fuzz et je fais aussi partie de la minorité encore plus minoritaire qui est agacée de voir des centaines de pages qui parlent de Muff sur le topic des fuzz
Voici ce qu'en dit un des spécialistes de la question :
"IS IT A FUZZ OR A DISTORTION? - The terms have become moot in the modern era. Technically fuzz / muff / distortion pedals all distort the audio signal, so they are all distortion pedals. "Fuzz" meant something specific in the 1960's when it was a unique fuzzy, gated distortion sound born of the first fuzz pedals - the Maestro Fuzz Tone, Vox Distortion Booster, Sola Sound Tone Bender, and Arbiter Fuzz Face. The Big Muff was a distinctly different type of distortion. Many distortion pedals released throughout the 1970's began to blur the lines of what a fuzz pedal sounded like, and in the 1980's the term fuzz kind of became outdated as "Distortion Pedal" became the common term. True fuzz pedals made a comeback in the 1990's, but the distinction between what was fuzz and what was not has long since passed. So, call it either a fuzz or a distortion if you like. I call it a Muff." (source :
http://www.kitrae.net/music/mu(...).html)
Donc : on dit comme on veut.
Mes fuzz (FF Chase ou BM Noel Cornet) sonnent très bien sur mon Matchless (en clair, sinon on devient sourd), mais il est vrai que le mix avec une OD en aval de la fuzz - façon ampli qui crunche - donne d'excellents résultats. Ma pédale de prédilection reste la JR pour créer cette sous-couche.