de memoire, une gibson sonex plutot - 1980.
a savoir, que les micros etaient des dirty fingers, tres puissant.
je ne sais plus ou pas si c'est la guyatone rouge zoom distortion utilisé avec...
j' ai joué une fois dessus a vide non branché. ce que je peux en dire de mémoire =
on remarque que le son a vide se demarque un peu de la les paul a cause d' une grande resonance a cause du corps a couche multiphonique , assez spécial dans sa construction et materiaux.
une guitare meconnue mais qui m' avait semblé interessante.
qu'est devenu cette guitare ?
on a jamais revu edge jouer vraiment dessus par la suite je crois.
la LP custom blanche a du la remplacer definitivement.
dailleur la LP custom a servi aussi pour rejoice en live dans cette periode.
la SONEX STANDARD =
BODY SPECIFICATIONS The Gibson exclusive Multi-phonic™ body construction • Single cutaway design • Adjustable chrome plated Tune-0-Matic bridge with chrome plated stop-bar tailpiece • Uniquely shaped double sided fingerrest with white revealed edge • Two high ouput Gibson "Dirty Fingers" 3-point adjustable exposed pickups that feature one cream and one black coil • 3-position toggle switch for pickup selection (individual or both pickups simultaneously) • Coil tap switch to place either humbucking pickup into a single point non-humbucking mode • Attractive, efficient black speed knobs • Body size: Length 17 1/4" width 13" depth 1 3/4"
NECK SPECIFICATIONS One piece select hardwood construction • Width at fingerboard nut 1 11/16" • Rosewood fingerboard with dot inlays and corresponding side dots • Individually enclosed chrome plated machine heads • Gibson truss rod with distinctive truss rod cover • 22 frets • 24 3/4" scale length