warrior10 a écrit :
Si çà peut interesser quelqu'un, j'ai quelques détails un peu plus poussé pour le matos du gratteux de queen adreena "crispin gray", déjà une photo de son pedalboard
Et un message du mister:
I don't know when the photo of the MXR was taken, but I only used that very briefly (maybe once or twice).
The drummer who replied almost got it right except the footswitch doesn't go between one amp or another.
Live I use two heads going through a 4x12 each. The footswitch puts both of them on at the sametime - distorted,
or one off and the other cleanish.
One of the amps is an old Fender Twin head that has been modified to distort more.
In Daisy Chainsaw I also used another modified Fender (which I still have and have used on some of the QA stuff)
along with a Marshall.
You have to remember that even the exact same amp/guitar set up can end up sounding different from one recording
session to another. It can depend on what mic's were used and where they're placed etc.
For instance, I hate the production on "Drink Me", and i'm not too wild about it on "Butcher" either,
but that's still my guitar set up on both.
Il utilise 2 têtes d'ampli. Donc l'une des têtes est une Fender Twin head modifiée par contre. Il utilise peu la mxr, et le footswitch n'est pas un réel A/B, mais apparement soit ses 2 têtes d'ampli fonctionnent en même temps et sont en mode distorsion, soit l'une est désactivé et l'autre en clean. Voilà, et sa dernière pédale me parait être un delay boss DD6...
En tout cas quel son bordel héhé
Le seul gratteux qui se prend des coups de micros dans la geule et qui en redemande
J'avais vus un reportage (tracks sur arte) sur katie jane garside, une veritable allumée completement perchée dans sa galexie
soit dit en passant, on l'a voillait foutre de coup de micros dans la tete de son gratteux et celui ci ne disait rien!