lolaboyX a écrit :
Ah, je croyais qu'ils avaient sorti le même argument que Strymon avec la H9 ? J'ai dû confondre. L'argument commercial a porté puisque même chez Empress ils ont intégré ça au Tape Delay ^^
voila ce qu'ils disent
Citation:
Does the H9 have an analog dry path?
After extensive testing with an analog dry path vs. converting the signal and doing the wet/dry mix after the converter,
we chose the latter due to the fact that it ultimately sounds better. By changing the wet/dry mix after the conversion we avoid comb filtering resulting from phase cancellation which occurs when mixing together a dry analog signal with a signal which has gone through A/D and D/A. This comb filtering effect can seriously degrade your tone depending on the frequency. We use very high quality A/D converters which are very transparent and do not affect your tone (we have been making effects processors used by guitar players for over 40 years and have a proven track record in this area).
However, if you so desire, you can use a switcher or a analog pan pedal and run a completely dry analog signal path outside the Stompbox and run H9 at 100% wet. In fact, we have added a "Kill Dry" setting in the system menu if you are running your set up that way.
et ça , ça m'a bien fait rire.mais faut bien qu'ils vendent leur lessive
mais bon je peux comprendre leur argument vu que leur pb de comb filtering peut effectivement arriver avec les effets de traitement (rotary, chorus, eq, comp etc) , mais à ce moment la, vu qu'il n'y a qu'un effet à la fois, pourquoi ne pas pouvoir choisir entre un mode an/na ou parallel suivant l'algorythme, comme les vieux rocktron d'il y a 25 ans..
ainsi on pourrait garder son son intact avec les reverbes et delay.
willem a écrit :
Je te comprenais pas avant, je trouvais que tu pinaillais, en fait pas tant que ça...
aillé t'es fouttu , la prochaine etape c'est la marque des piles