En gros ma compréhension c'est qu'il n'y a plus de H9 en vente mis à part les Max à partir de 2021.
Je copie un bout de l'email pour ceux qui ne l'auraient pas reçu:
Citation:
But, despite our best efforts, the H9 Max is now full and cannot accommodate any additional algorithms.
In addition, due to supply chain disruptions and component shortages exacerbated by the COVID pandemic, we will no longer produce the standard H9 and H9 Core after 2020. We will continue to manufacture and ship the H9 Max with a total of 52 algorithms as of January 1, 2021.
As a special thank you to registered H9 Max owners, we are offering a free license for the H9 Series Plug-in Bundle through Dec 31, 2020.
(...)
We will continue to provide support for the H9, H9 Core and H9 Max. We value our customers and appreciate your understanding of this necessary evolution of this powerful product line which has become widely embraced by musicians throughout the world. Your creative journey continues to inspire us.
Pour le reste, les MaxOut seront toujours possible, l'achat d'algorithmes à l'unité via l'application s'achève fin mars 2021.
Plus de détails au lien suivant:
https://www.eventideaudio.com/(...)m-all
Je pense qu'il était inévitable qu'à un moment l'ajout d'algo s'arrête, on sera je pense tous d'accord pour dire qu'ils ont été très respectueux de leurs clients niveau algo et upgrades sur cette machine.
Ils doivent probablement travailler sur de nouvelles machines, le H9 date de 2014, ils doivent avoir les moyens de lui créer un successeur avec encore plus de possiblités de nos jours je suppose.