Amplis VOX Valvetronix, parlons en.

Forum Vox
Forums
Rappel du dernier message de la page précédente :
Bitozar1
Pour info, sur le AD60 VT, il y a des pédales modélisées (trreeble boost, fuzz, overdrive...). Tu peux chosir de les activer avant l'ampli. Les pédales sont:
Membre actif du comité anti langage Short Message Services
Werty
  • Werty
  • Custom Cool utilisateur
  • #136
  • Publié par
    Werty
    le 20 Déc 2004, 17:52
stratus a écrit :
Chaque combinaison ampli/canal + pédale (x ou y) va donner des résultats différents.
Il n'y a qu'une solution, déjà dite et redite dans les pages de ce forum, essayer avec SON ampli et SA guitare pour identifier LA pédale qui donnera LE son recherché.

Enfait ce n'est pas trop ça que je voudrais savoir, mais plutôt si le résultat est bon ou pas bon. Je suis à 100% d'accord que c'est une histoire de goûts mais on peut quand même estimer si c'est vraiment nul ou pas.

Bitozar1 a écrit :
Pour info, sur le AD60 VT, il y a des pédales modélisées (trreeble boost, fuzz, overdrive...). Tu peux chosir de les activer avant l'ampli. Les pédales sont:


Et en les activant est-ce qu'il y a moyen d'avoir un bon son ?
stratus
Werty a écrit :

Et en les activant est-ce qu'il y a moyen d'avoir un bon son ?


Techniquement le son sera correct, MAIS personne ne peut se substituer à toi pour savoir si ce son (ou ces sons parce qu'il y a le choix) te plairont, corresponderont à ce que tu attends ou ce que tu appelles un "bon son".
Rien ne remplacera que TU les écoutes.
Faire sérieusement ce que l'on doit faire mais ne pas se prendre au sérieux !!
Bitozar1
Bah moi, le son me va très bien. Mais de toute façon, comme tout guitariste, au bout d'un moment, tu voudras autre chose... Et tu achèteras une tube screamer, une DS2, etc... Et puis la whawha de l'ampli, tu finiras par t'en lasser et tu achèteras une crybaby... Et puis la modélisation c'est bien mais après quelque temps, tu te diras qu'un bon vieil ampli à lampe, genre AC30, ça le ferai quand même mieux, etc....

Donc, oui, c'est bien mais un jour où l'autre, tu voudras changer...
Membre actif du comité anti langage Short Message Services
stratus
Bitozar1 a écrit :
tu te diras qu'un bon vieil ampli à lampe, genre AC30, ça le ferai quand même mieux, etc....

Donc, oui, c'est bien mais un jour où l'autre, tu voudras changer...


Surtout que, un peu plus tard (quelques années), tu te diras que l’AC30 c’est lourd et encombrant, surtout dans un flight (presque indispensable pour ce genre d’ampli) et que tu en as marre de le trimbaler dans une Clio 2 fois par semaine et tu t’achèteras un AD30VT pour les répètes…

C’est mon cas
Faire sérieusement ce que l'on doit faire mais ne pas se prendre au sérieux !!
Bitozar1
c'est fou ce que le guitariste est dépensier !
Membre actif du comité anti langage Short Message Services
Dash7
  • Dash7
  • Custom Ultra utilisateur
  • #141
  • Publié par
    Dash7
    le 22 Déc 2004, 13:08
Pour répondre a un mec de l'autre topic:

Citation:
AC15: Modeled after a 1962 VOX AC15
Amp specs: 1x12", 15 Watts
Valve specs: 1xEF86, 3xECC83s, 1xECC82, 1xEZ81, 2xEL84s

*CONTROL NOTE: The original AC15's Top Cut control works in the
opposite way you'd expect – it "cuts" when you turn it up! You'll be
glad to read that our model of the Top Cut control (the PRESENCE
knob) works in a much more logical fashion – turn it up for
more "sparkle", turn it down for less.

AC15TB: Modeled after a Korg re-issue VOX AC15TB (Top Boost)
Amp specs: 1x12" Celestion "Blue" speaker, 15 Watts
Valve specs: 5xECC83s, 1x5Y3GT, 2xEL84s

*CONTROL NOTE: The original has two tone controls – Treble and Bass.
So, as is the norm, the Valvetronix's TREBLE and BASS controls mimic
their namesakes while the MIDDLE ("neutral" at 12 o'clock) and
PRESENCE ("neutral" when turned off) add further tonal flexibility…
should you want it. To ensure maximum "Voxiness," we've made sure
that the PRESENCE control behaves exactly like the "Top Cut" on the
original AC15 – except in reverse ("off" = cut) to make it more
logical, just like on our AC15 model.

AC30: Modeled after a 1960 VOX AC30
Amp specs: 2x12" Celestion "Blue" speakers, 30 Watts
Valve specs: 4xECC83s, 1xECC82, 1xGZ34, 4xEL84's

*CONTROL NOTE: Once again, our PRESENCE control models the "Top Cut"
on the original AC30 exactly – except in reverse ("off" = cut) to
make it more logical, just like on our AC15 model.

AC30TB: Modeled after a VOX AC30TB (Top Boost)
Amp specs: 2x12" Celestion "Blue" speakers, 30 Watts
Valve specs: 5xECC83s, 1xECC82, 1xGZ34, 4xEL84s

*CONTROL NOTE: Once again, the PRESENCE control of our model acts as
the original's Cut (but in reverse: "off" = cut) while the GAIN,
TREBLE and BASS mimic the original's Volume, Treble and Bass
controls. The MIDDLE is an "extra" with 12 o'clock being
its "neutral" position

NERDY HISTORICAL NOTE: VOX initially called this their "Brilliance
Unit" but it quickly became known as "Top Boost." When Top Boost was
first introduced it was only available as a retrofit assembly. Even
though this modification was not particularly difficult to add, it
was beyond most folk (hey, I dunno about you, but messing around
with electricity is hardly my idea of fun!). Consequently, in 1964,
Top Boost was fitted to the AC30 as standard.

UK Blues: Modeled after a Marshall JTM45
Amp specs: 30 Watt head
Valve specs: 3xECC83's, 1xGZ34, 2xKT66's

UK 70's: Modeled after the High Treble channel on a 1971 Marshall
Plexi
Amp specs: 100 Watt head
Valve specs: 3xECC83's, 4xEL34's

UK 80's: Modeled after a Marshall JCM800 2203
Amp specs: 100 Watt head
Valve specs: 3xECC83's, 4xEL34's

UK 90's: Modeled after a Marshall JCM900 4100
Amp specs: 100 Watt head
Valve specs: 4xECC83's, 4xEL34's

UK Modern: Modeled after a Marshall JCM2000 DSL100
Amp specs: 100 Watt head
Valve specs: 4xECC83's, 4xEL34's

Recto: Modeled after a Mesa Boogie Dual Rectifier
Amp specs: 150 Watt head
Tube specs: 5x12AX7's, 3x5U4G's, 6x6L6's

US Higain: Modeled after a Soldano SLO100
Amp specs: 100 Watt head
Tube specs: 4x12AX7's, 4x6L6's

Boutique OD: Modeled after a Dumble Overdrive Special
Amp specs: 100 Watt head
Tube specs: 3x12AX7's, 4xEL34's

Boutique CL: Modeled after a Dumble Overdrive Special
Amp specs: 100 Watt head
Tube specs: 3x12AX7's, 4x6L6's

Black 2x12: Modeled after a Fender Twin Reverb
Amp specs: 2x12", 85 Watt
Tube specs: 4x12AX7's, 2x12AT7's (ECC81), 4x6L6's

TONAL HINT: BLACK 2x12 is the perfect partner for ACOUSTIC (Acoustic
Guitar Simulator) in the Pedal section.

Tweed 1x12: Modeled after a Fender Tweed Deluxe
Amp specs: 1x12", 18 Watt
Tube specs: 1x12AY7, 2x12AX7's, 1x5Y3GT, 2x6V6's

Original Tone control turned all the way down (off) = BASS on full;
TREBLE and MIDDLE at 9 o'clock (PRESENCE "off".

Original Tone control turned up "full" (on 10) = TREBLE on full;
MIDDLE and BASS at 3 o'clock (PRESENCE "off".

NOTE: As the original doesn't have a Presence control, PRESENCE
is "neutral" when "off," but can be used to add "extra" sparkle and
cut to the model if you so wish.

TONAL HINT: To duplicate this "big sounding" little amp even more
accurately, turn the POWER SELECT to 15W on the AD60VT and 15W x 2
on the AD120VT.

Tweed 4x10: Modeled after a Fender Bassman 5F6-A
Amp specs: 4x10", 35-40 Watts
Tube specs: 1x12AY7, 2x12AX7's, 1xGZ34, 2x5881's

TONAL NOTE: Just like on the original, the Middle and Treble control
of TWEED 4x10 are highly interactive and high settings of the Middle
control automatically add treble to your sound. As a result, you may
want to turn down the Treble control as a counter measure.
Conversely, low Middle settings reduce treble so you might wanna
crank the Treble a little more in such instances.


Voila heureux? ^^
-Bruno-
Alors il est arrivé ton ampli?
Dash7
  • Dash7
  • Custom Ultra utilisateur
  • #143
  • Publié par
    Dash7
    le 22 Déc 2004, 14:24
Non :'( J'attends ca passe trop lentement
dud77
  • dud77
  • Special Supra utilisateur
  • #144
  • Publié par
    dud77
    le 22 Déc 2004, 15:39
ptite question, quelqu'un a-t-il déjàessayé de brancher la line out sur un ampli depuissance à lampes. En fait, j'ai un ampli fait maison qui marche bien mais manque de polyvalence, l'idée serait de lui coller le preamp d'un adv 15 dans le retour de la boucle afin de sortir sur de la lampe.
Mais ça bout Guy!
inidem
  • inidem
  • Special Cool utilisateur
questions sur la lampe du valvetronix (je viens de m'offrir un AD30VT - ça change de mon frontman 15W ) :


combien de temps faut-il laisser chauffer la lampe ?
(j'ai lu un topic parlant d'une minute mais c'était pour les vrai amplis à lampe avec un système de standby)

pour profiter au mieux de l'ampli, il faut pousser le volume à fond (merci à la réduction de puissance pour les voisins !) : ça risque pas d'user prématurément la lampe ?


merci pour les infos !
Dash7
  • Dash7
  • Custom Ultra utilisateur
  • #146
  • Publié par
    Dash7
    le 22 Déc 2004, 19:04
Citation:
pour profiter au mieux de l'ampli, il faut pousser le volume à fond (merci à la réduction de puissance pour les voisins !) : ça risque pas d'user prématurément la lampe ?


Faut. C'est pas un tout lampes non plus
inidem
  • inidem
  • Special Cool utilisateur
Dash7 a écrit :
Citation:
pour profiter au mieux de l'ampli, il faut pousser le volume à fond (merci à la réduction de puissance pour les voisins !) : ça risque pas d'user prématurément la lampe ?


Faut. C'est pas un tout lampes non plus

Qu'est-ce qui est faux ? Le fait qu'il faille monter le volume ?
C'est pourtant ce qui est écrit sur le manuel de VOX !
(p. 18 : "Nous vous encourageons donc vivement à pousser l'ampli "à bout" aussi souvent que possible")
Dash7
  • Dash7
  • Custom Ultra utilisateur
  • #148
  • Publié par
    Dash7
    le 22 Déc 2004, 22:40
Mouai... Ba essaye tu verras le son sera un peu moins bien quand même
ArK
  • ArK
  • Special Top utilisateur
  • #149
  • Publié par
    ArK
    le 22 Déc 2004, 22:46
Dash7 a écrit :
Pour répondre a un mec de l'autre topic:

Citation:
AC15: Modeled after a 1962 VOX AC15
Amp specs: 1x12", 15 Watts
Valve specs: 1xEF86, 3xECC83s, 1xECC82, 1xEZ81, 2xEL84s

*CONTROL NOTE: The original AC15's Top Cut control works in the
opposite way you'd expect – it "cuts" when you turn it up! You'll be
glad to read that our model of the Top Cut control (the PRESENCE
knob) works in a much more logical fashion – turn it up for
more "sparkle", turn it down for less.

AC15TB: Modeled after a Korg re-issue VOX AC15TB (Top Boost)
Amp specs: 1x12" Celestion "Blue" speaker, 15 Watts
Valve specs: 5xECC83s, 1x5Y3GT, 2xEL84s

*CONTROL NOTE: The original has two tone controls – Treble and Bass.
So, as is the norm, the Valvetronix's TREBLE and BASS controls mimic
their namesakes while the MIDDLE ("neutral" at 12 o'clock) and
PRESENCE ("neutral" when turned off) add further tonal flexibility…
should you want it. To ensure maximum "Voxiness," we've made sure
that the PRESENCE control behaves exactly like the "Top Cut" on the
original AC15 – except in reverse ("off" = cut) to make it more
logical, just like on our AC15 model.

AC30: Modeled after a 1960 VOX AC30
Amp specs: 2x12" Celestion "Blue" speakers, 30 Watts
Valve specs: 4xECC83s, 1xECC82, 1xGZ34, 4xEL84's

*CONTROL NOTE: Once again, our PRESENCE control models the "Top Cut"
on the original AC30 exactly – except in reverse ("off" = cut) to
make it more logical, just like on our AC15 model.

AC30TB: Modeled after a VOX AC30TB (Top Boost)
Amp specs: 2x12" Celestion "Blue" speakers, 30 Watts
Valve specs: 5xECC83s, 1xECC82, 1xGZ34, 4xEL84s

*CONTROL NOTE: Once again, the PRESENCE control of our model acts as
the original's Cut (but in reverse: "off" = cut) while the GAIN,
TREBLE and BASS mimic the original's Volume, Treble and Bass
controls. The MIDDLE is an "extra" with 12 o'clock being
its "neutral" position

NERDY HISTORICAL NOTE: VOX initially called this their "Brilliance
Unit" but it quickly became known as "Top Boost." When Top Boost was
first introduced it was only available as a retrofit assembly. Even
though this modification was not particularly difficult to add, it
was beyond most folk (hey, I dunno about you, but messing around
with electricity is hardly my idea of fun!). Consequently, in 1964,
Top Boost was fitted to the AC30 as standard.

UK Blues: Modeled after a Marshall JTM45
Amp specs: 30 Watt head
Valve specs: 3xECC83's, 1xGZ34, 2xKT66's

UK 70's: Modeled after the High Treble channel on a 1971 Marshall
Plexi
Amp specs: 100 Watt head
Valve specs: 3xECC83's, 4xEL34's

UK 80's: Modeled after a Marshall JCM800 2203
Amp specs: 100 Watt head
Valve specs: 3xECC83's, 4xEL34's

UK 90's: Modeled after a Marshall JCM900 4100
Amp specs: 100 Watt head
Valve specs: 4xECC83's, 4xEL34's

UK Modern: Modeled after a Marshall JCM2000 DSL100
Amp specs: 100 Watt head
Valve specs: 4xECC83's, 4xEL34's

Recto: Modeled after a Mesa Boogie Dual Rectifier
Amp specs: 150 Watt head
Tube specs: 5x12AX7's, 3x5U4G's, 6x6L6's

US Higain: Modeled after a Soldano SLO100
Amp specs: 100 Watt head
Tube specs: 4x12AX7's, 4x6L6's

Boutique OD: Modeled after a Dumble Overdrive Special
Amp specs: 100 Watt head
Tube specs: 3x12AX7's, 4xEL34's

Boutique CL: Modeled after a Dumble Overdrive Special
Amp specs: 100 Watt head
Tube specs: 3x12AX7's, 4x6L6's

Black 2x12: Modeled after a Fender Twin Reverb
Amp specs: 2x12", 85 Watt
Tube specs: 4x12AX7's, 2x12AT7's (ECC81), 4x6L6's

TONAL HINT: BLACK 2x12 is the perfect partner for ACOUSTIC (Acoustic
Guitar Simulator) in the Pedal section.

Tweed 1x12: Modeled after a Fender Tweed Deluxe
Amp specs: 1x12", 18 Watt
Tube specs: 1x12AY7, 2x12AX7's, 1x5Y3GT, 2x6V6's

Original Tone control turned all the way down (off) = BASS on full;
TREBLE and MIDDLE at 9 o'clock (PRESENCE "off".

Original Tone control turned up "full" (on 10) = TREBLE on full;
MIDDLE and BASS at 3 o'clock (PRESENCE "off".

NOTE: As the original doesn't have a Presence control, PRESENCE
is "neutral" when "off," but can be used to add "extra" sparkle and
cut to the model if you so wish.

TONAL HINT: To duplicate this "big sounding" little amp even more
accurately, turn the POWER SELECT to 15W on the AD60VT and 15W x 2
on the AD120VT.

Tweed 4x10: Modeled after a Fender Bassman 5F6-A
Amp specs: 4x10", 35-40 Watts
Tube specs: 1x12AY7, 2x12AX7's, 1xGZ34, 2x5881's

TONAL NOTE: Just like on the original, the Middle and Treble control
of TWEED 4x10 are highly interactive and high settings of the Middle
control automatically add treble to your sound. As a result, you may
want to turn down the Treble control as a counter measure.
Conversely, low Middle settings reduce treble so you might wanna
crank the Treble a little more in such instances.


Voila heureux? ^^


Et comment heureux !!!

Merci bcp
Dash7
  • Dash7
  • Custom Ultra utilisateur
  • #150
  • Publié par
    Dash7
    le 23 Déc 2004, 01:55
No problemo

En ce moment sur ampli et préampli guitare et Vox...