jerem37 a écrit :
De toutes façons, faut que je vous poste la réponse d'Orange à ce sujet, qui me préconise en gros de le faire vérifier (ce qui est déroutant quand je lis vos réponses, car sinon ça veut dire qu'il y a plein de R30 qui n'iraient pas bien ...
Bon alors, chose promises, choses dues, et comme ça vous comprendrez mieux pourquoi j'ai fini par décider de vous demander ce qu'il en est pour vous, et je passerai peut être moins pour un "parano-chipoteur-perfectionniste"...
Ci après mes échanges de mail avec Orange concernant ce "problème" ou "trait de caractère" de l'ampli...:
jerem37 a écrit :
Hello Neil, and thanks for your last answer.
I ask if my Orange Rocker30 head have a problem.
When i play the natural at half volume (noon) or even 1 o'clock (to keep a real clean, before it break up with my humbuckers), i found the volume not so loud (seems just enough to play with band at my ears), and it seems to be weaker than my dirty with its gain set between 1 and 2 o'clock and its volume dirty set nearly 9 o'clock (so really the beginning of the pot's run). In fact the dirty channel seems to be really overpowered regarding to the natural.
I don't set down the dirty gain anymore because under 1 o'clock, it's really too light crunch for me (at noon dirty gain, its a big cranked clean on my amp)
I tried to swap V1 and V3 (phase inverter) tubes that influence the natural channel (your service gave me the exact place and functions of each tube in the past), and nothing changes. I tried another power tubes (SED windged C), and nothing changes.
Is it really normal? Personnally i ask myself if there is not a problem...
I hope you will answer and tell me the solution (components failure in the natural circuitry or everything else...), as i think (and i've read) that i'm not the one in this case...
I really love my Rocker and i want it to give me the best.
Thank you to help me.
Best regards,
Jeremy
Neil a écrit :
From: info@omec.com
To: jerem37
Subject: RK30
Hi Jeremy,
I’d strongly recommend getting the amp back to your dealer for assessment. That isn’t right and needs to be looked at by a technician.
All the best,
Neil
Et la réponse du gars du service technique à qui le Neil a du certainement transférer le mail:
Rob Wolstencroft a écrit :
To: jerem37
Subject: RK30
Hi,
I’m afraid that without checking the amp out myself, that I cannot offer a diagnosis. If you have any doubts whatsoever about the performance of your Orange please contact your dealer for further assistance.
Best regards,
Rob Wolstencroft
Service Manager
Orange Music Electronic Co. Ltd
Bon, comme vous voyez, ils se mouillent pas les gars, et sont bien gentils de répondre ça surtout quand ils savent que l'ampli n'est plus garanti en France...(je leur avait demandé pour la garantie avant de leur parler de mon "soucis" et apparemment on a 2 ans garantis par Orange au lieu de 1an en France si on a registered l'ampli sur leur site...).
Si on les écouterai alors, on renverrai tous nos R30 chez eux si je sais bien lire l'anglais
Z'en pensez quoi?
---Partisan de la lutte contre les coupeurs de médiums!!!---