New ENGL

Forum Engl
Forum
olliewood
Salut ,

Sur le site ENGL et rock solid amps j'ai vu un nouveau Engl "Invader 150" quelq'un a déja des infos ?

Date de sortie :

Prix :
La porte qui grince murmure au gré de l'air des paroles de sagesses
Doub
  • Doub
  • Custom Méga utilisateur
  • Publié par
    Doub
    le 30 Mar 2006, 17:20
sur le site officiel tu trouve ca :
Citation:
Invading Your Style

The new Invader 150:
TheÝINVADER 150 is different! Most flexibility and control for any given playing situation. Easy to handle, just focusing on pure tube tone. This amp does not feature the classic 4 channel head layout of a Clean- Crunch-Rhythm-Lead channel split. Named Channel 1, 2, 3, 4, these channels are able to produce different Overdrive / Gain structures- each one from Crunch to High Gain. Every Overdrive Voicing in the channels is different. In conjunction with the HI / Lo gain switch and a separate EQ section for each channel, there will be no limits. Once youíve tried him, there is no chance to escape the INVADER.

Preamp:
4 channels. Four 3-stage EQs incl. logharithmic treble curve, Bright Switch for Channel 1 and 2, separate gain and volume controls for each channel, Hi / Lo Gain switch, Noise Gate with Threshold adjust, 2 parallel FX loops, 4 x ECC 83 / 12 AX 7 preamp tubes. Tuner Out activated via Standby switch.

Master Section:
150 watts (6 EL 34 tubes), Master A / B switch, Presence and Depth Punch control for poweramp soundshaping, Electronic Tube Protection circuit and powertube monitoring system.

Outputs:
Midi IN / THRU, jack for ENGL Z-9 Footswitch, jack for ENGL Z-4 / Z-3 Footswitch, 2 x FX Send, 2 x FX Return, 2 x FX Balance, Preamp Out / Tuner, Lineout / Poweramp, Speaker Outs 2 x 4, 2 x 8, 1 x 16 Ohms

Midi programmable functions at a glance, storable on 128 Midi presets in any combination as needed:
Channel switching, Master A / B, Bright, Hi / Lo Gain, FX Loop 1 and 2, Noise Gate, Amp Mute (Tuner)

Dimensions & Weight:
Channel switching, Master A / B, Bright, Hi / Lo Gain, FX Loop 1 and 2, Noise Gate, Amp Mute (Tuner)
olliewood
je sais j'ai déja été voir sur le site officiel c'est surtout le prix qui m'intérèsse peut etre que gillou a déja eu une info ...
Inside
  • Inside
  • Special Ultra utilisateur
  • Publié par
    Inside
    le 30 Mar 2006, 18:03
en tout cas ce qui est sur c'est qu'elle a de la gueule
Mr Scrogneugneu
150W... pour quoi faire?
Il faut se rendre à l'évidence, mes enfants : tout ça ne vaut pas un bon morceau de boudin au speculoos.
olliewood
apparament on peu le faire passé en 50 , 100 ou 150 watts
Skelter
  • Skelter
  • Vintage Total utilisateur
  • Publié par
    Skelter
    le 30 Mar 2006, 19:30
apparement il 4 canaux de disto differentes et donc pas de clean.
"Sans une faciale de temps en temps, peut-on réellement parler d'amour?", Ben.oît

#Free the nipple!
#FreeMissDaisy
kee
  • kee
  • Custom Cool utilisateur
  • Publié par
    kee
    le 30 Mar 2006, 19:44
c bien marque ,clean crunch,tythm et lead
Doub
  • Doub
  • Custom Méga utilisateur
  • Publié par
    Doub
    le 30 Mar 2006, 20:19
en tous cas, sympa l'effet avec les lampes de puissance (bleu)
Skelter
  • Skelter
  • Vintage Total utilisateur
kee a écrit :
c bien marque ,clean crunch,tythm et lead

Citation:
This amp does not feature the classic 4 channel head layout of a Clean- Crunch-Rhythm-Lead channel split. Named Channel 1, 2, 3, 4, these channels are able to produce different Overdrive / Gain structures- each one from Crunch to High Gain. Every Overdrive Voicing in the channels is different.
"Sans une faciale de temps en temps, peut-on réellement parler d'amour?", Ben.oît

#Free the nipple!
#FreeMissDaisy
kee
  • kee
  • Custom Cool utilisateur
  • Publié par
    kee
    le 30 Mar 2006, 21:46
toutes mes excuses ,ca promet en tout cas
Nikk Dee
Ce qui est super sympa, sur ce modèle, mis à part les 4 canaux/8 sons (super polyvalent, miam miam !), c'est le fait qu'ils aient intégré d'office l'interface MIDI...
Dans le même esprit, il y a le nouveau Hughes&Kettner, le Trilogy, qui est intéressant, d'ailleurs.
Put your faith in a loud guitar !
A vendre Rocktron All Access (570€)

En ce moment sur ampli et préampli guitare et Engl...