Non c'est à peu près le même prix, 279£ pour la LR je crois, contre environ 500€ (ou 475€ chez Thotho, me souviens plus) pour la TT. Tu ajoutes les FDP pour la LR, j'avais lu environ 75€, et ça fait à peu près le même prix, à cela près que tu as 6 "voicings" sur la LR (3 clean et 3 drive, ce ne sont pas des canaux mais en mode clean le Drive est désactivé, j'imagine donc que le clean est plus utilisable que sur la TT), un EQ 2 bandes (par rapport à un Tone - très efficace au demeurant - pour la TT), une sortie DI (avec niveau d'aigües compensé je crois, de plus cette sortie se situerait après l'ampli de puissance! - sympa pour l'enregistrement mais aussi pour éventuellement brancher le bestiau dans une grosse tête ou un ampli de puissance, pour ceux qui trouvent qu'elle n'est pas assez puissante), un vrai Master volume (en plus du drive et du volume du préamp!).
C'est quand même fort tentant, puis c'est fabriqué en Angleterre et pas dans une usine en Corée
(PS : rajouté quelques liens en edit dans mon post précédent^^)
EDIT : et je rajoute un lien vers le mode d'emploi de la LR, quelques infos intéressantes à glaner
http://www.orange-amps.com/for(...)age=1
Voici une partie TRES intéressante de quelques avantages de la LR :
Citation:
Note. The drive control will only function if one of the “Drive” voicings has been selected.
The
drive stages of Matamps are “daisy chained”, i.e. there are not two separate signal paths, but the overdrive preamp is added to the gain stage when a drive voicing is used.
This means that when the overdrive is engaged, the overall gain level is a combination of both the “Volume” setting AND the “Drive” setting. This allows for a huge amount of fine-tuning of the resulting sound.
Tone Controls
The Little Rock has two basic tone controls.
Bass – controls the level of the bass frequencies
Treble – controls the level of the higher frequencies
The Tone controls of Matamps are not “stand alone” i.e.
turning the bass control fully to the right will not only increase the level of bass in the signal, it will also reduce the level of higher frequencies. This means that the best way to adjust these controls is to use small increments until the desired sound is achieved. Many Matamp users have found it useful to keep notes of favourite tone settings for future reference.
Master Volume
The design of the Little Rock means that
remarkably warm tones are available even at moderately low volume settings. The 2 Watt rating of the amplifier is taken at the point before any distortion occurs. Overdriven, the power rating is much louder and you will find that the Little Rock can be surprisingly loud.