THE EDGE - The Irish Bell - topic récaptulatif (ou presque)

Rappel du dernier message de la page précédente :
I'm not angry the picture is there. I was just surprised to see it. I was looking for information about U2's instruments and found this forum. So to find a picture of my gear in a French forum that I'd not seen before was surprising.

Here is some of my other guitar gear.

2002 Taylor Taylor "Big Baby" (autographed by Daniel Lanois!), 2004 Gibson J185 12-string acoustic, 1998 Fender Eric Clapton model Stratocaster and my 1976 Limited Edition Gibson Explorer (same make, model and vintage as The Edge)

Daniel Lanois' signature:

Danelectro DC-59 12-string electric.

Rickenbacker 220 6-string in burgundy glo finish with vintage pickups.

Washburn Woodstock Festival acoustic, similar to the one Bono used during The Joshua Tree tour.

Here's some of my effects pedals. I have a lot that I've collected over time... this picture was taken a while ago.
harlock73
thank you for the beautifull pictures my friends
fonkynico
Hi !
Just one question, what kind of pedal is the red one ? Beside the Whammy, on the left ? Thank you to share these pics with us
Magic Fingers
MrViv
  • MrViv
  • Custom Cool utilisateur
C'est une boss power supply
Mr.Viv
tinouz
  • tinouz
  • Custom Méga utilisateur
"Life’s but a walking shadow, a poor player
That struts and frets his hour upon the stage,
And then is heard no more. It is a tale
Told by an idiot, full of sound and fury,
Signifying nothing."
harlock73
il me semble que c'est une pédale qui sert d'alim pour quelques autres pédales boss , je dit bien il me semble....
ah ben voila , pour mon pedalboard il me manque la sobbat bien sur qui va pas tarder mais également une alim, je sais qu'il y a un topic dédier mais je prefere avoir votre avis , sachant que je garde les alims des Memory Man , WH4,DM4, il me reste a alimenter ...
TU-2:55mA
DOD fx10 bifet preamp ???
OD-2:10mA
TS-9:8mA
TECH21 liverpool:100mA
BOSS DD-20:200mA
MXR dyna comp:11mA
Sobbat DB1 ???
donc 8 pédales a alimenter et a prioris 600 mA suffiraits apres si je peut avoir un peu plus et en régulé.........
je pense soit a celle ci

ou celle ci

qu'en pensez vous ??merci
oli.
thepapilou
Welcome anstratdubh1979!!!
The master of the key of u2 Yahoo group!!

Like the yahoo's group we are talking about the edge and the gear; and some tips related in the differents groups (U2SOUND, yahoo).

Come back to see us when you want..

" Tu est comme chez toi ici mon ami..."

Pascal alias thepapilou in U2 yahoo group.
Smell The Flowers While you can..

https://www.guitariste.com/for(...).html
thepapilou
harlock73 a écrit :
il me semble que c'est une pédale qui sert d'alim pour quelques autres pédales boss , je dit bien il me semble....
ah ben voila , pour mon pedalboard il me manque la sobbat bien sur qui va pas tarder mais également une alim, je sais qu'il y a un topic dédier mais je prefere avoir votre avis , sachant que je garde les alims des Memory Man , WH4,DM4, il me reste a alimenter ...
Sobbat DB1 ???
donc 8 pédales a alimenter et a prioris 600 mA suffiraits apres si je peut avoir un peu plus et en régulé.........
je pense soit a celle ci

oli.

Il y tiens à ma Sobbat lol!!
Smell The Flowers While you can..

https://www.guitariste.com/for(...).html
Invité
  • Invité
edit
harlock73
thepapilou a écrit :
harlock73 a écrit :
Sobbat DB1 ???
je pense soit a celle ci

oli.

ben oui looool , non serieux si tu la vend plus dit le moi

Il y tiens à ma Sobbat lol!!
neozecat
harlock73 a écrit :
Sobbat DB1 ???
je pense soit a celle ci

ou celle ci

qu'en pensez vous ??merci
oli.

Possédant deux cioks dont la Big John, je ne pourrai que te la conseiller. 
neozecat
MrViv a écrit :
Je viens de recevoir mon behringer US600 pitcher harmonizer , ajouté a mon DD20 c'est du Magnificent en puissance , je ferais des sample si ca vous dit

tiens, c'est quoi le réglage du delay pour Magnificent ?
MrViv
  • MrViv
  • Custom Cool utilisateur
Sur mon DD20 :

110 a la croche pointée , je sais pas a quoi ca correspond en bpm a la noire

En Dual Head

J'imagine que 110 n'est pas le chiffre exact mais je ne regle pas mon delay au point pres
Mr.Viv
Your English is better than my French. So you don't have to apologize.

My 1976 Explorer has the stock pickups, same as The Edge, T-tops. That was the standard Gibson Humbucker in the 1970's through to the early 1980's.

That guitar, even just plugged direct into a solid state practice amp, like my Vox Pathfinder, has 'that' sound. That Edge sound.

En ce moment sur effet guitare...