Le matériel des guitaristes pro(s) - (Sommaire en page 1)

Rappel du dernier message de la page précédente :
Sick sad world

Sonic youth, époque 2002, on voit parfois les pédales de lee et cfest différent de ce qu'ils disent sur sonic youth gear
à 1.55 (la pédale bleue c'est quoi? ca a pas exactement l'air d'une bluebox) 3.30 on voit celui de kim (un peu) 4.25 lee encore, 7.56.
Si quelqu'un a la motivation de tout voir...
Dodo13
  • Dodo13
  • Vintage Cool utilisateur
Salut, quelqu'un aurait le matos de Rob Harris (bassiste de jamiroquai), notamment les effets qu'il utilise sur deeper underground?
"C'est pas une boîte de p'tit pois, Avi, comment tu veux que je l'ouvres?"
lemg
  • lemg
  • Vintage Ultra utilisateur
  • #7851
  • Publié par
    lemg
    le 30 Sep 2008, 16:50
Je continue sur Meshuggah, avec leur matériel d'il y a une dizaine d'années.

http://ngaugeguitarist.tripod.(...).html

Citation:
Marten & Fredrik both use stock Ibanez Universes though they both wax the coils of their bridge pickups to reduce output.

Their amp systems are very complicated. Both rely on Marshall Valvestate 8200 stereo 100-watt heads w/ Marshall 4X12 1960A cabs onstage (Thordendal prefers Mesa/Boogie Dual Rectifiers in the studio). They cut the amp's midrange entirely while adding some Contour control to increase definition.


Citation:
Hagstrom's setup:
Hagstrom send his guitar (fitted w/ D'Addario strings .009-.052) to an A/B box: his crunch rhythm sound goes to a t.c. electronics Booster/Line Driver into the amp, where it's sent through the amp's "series mono" effects loop to a Behringer Intelligate & a Kawai rack mixer, where Hagstrom adjusts the levels, pans the rhythm sound hard left & returns it to the mono effects loop, where he exploits the Marshall's hi-gain-channel. "My clean sound, on the other hand, is in stereo," he adds. "It goes from the splitter into an ART FXR Elite multi-processor for stereo chorus, then into the Kawai rack mixer, where I process it w/ different stereo delays from the auxiliary channel, & that signal is sent back to the parallel stereo return on the amp's effects loop."


Citation:
Thordendal's setup:
This one's more complicated! His guitar (fitted w/ GHS strings) is sent through a Nady 201 XL series wireless unit, then to an A/B box. Signal A--his crunch rhythm tone--passes through a t.c. electronics preamp before hitting the Marshall amp; through the Marshall's effects loop the rhythm sound is treted by a Symmetrix 544 Quad Expander/Gate & retured in mono. Signal B--his Holdsworth-inspired lead tone--passes through a t.c. electronics Booster/Line Driver on its way to a Mesa/Boogie 50 Caliber+ amp, w/ a t.c. electronics 1140 parametric EQ/preamp hooked up through the amp's effects loop The Boogie's speaker output is sent to a Roctron Signature Series Juice Extractor, a Symmetrix 544 Quad Expander/Gate, a custom-modified Yamaha breath controller, and an ADA STD-1 sereo delay unit, before being attenuated by a Rocktron G612 line mixer, & sent back to the Marshall amp in stereo. The amp's stereo speaker outputs harness a pair of Marshall 1960A 4X12 cabs loaded w/ Celestion 75s.


Une photo du rack de l'époque (en bas de page) : http://www.tfe.umu.se/personli(...)1.htm

De haut en bas :
_ Marshall Valvestate
_ Rocktron line mixer
_ ART SGE Mach II (c'est un multi-effet)
_ ADA STD-1 (delay)
_ Symetrix 544 expander/gate
_ custom Breath Controller
_ TC 1140 pramatric eq
_ Rocktron Juice Extractor
_ Tête Mesa Boogie
lemgement lemg
Scorpion1211
Une idée du matos de Jean-Jacques Goldman? Ca doit souvent changer au niveau des guitares, mais au niveau des amplis peut-être moins.
_Arsène
Dodo13 a écrit :
Salut, quelqu'un aurait le matos de Rob Harris (bassiste de jamiroquai), notamment les effets qu'il utilise sur deeper underground?


C'est le bassiste ou le guitariste ? Parcequ'il me semble que le bassiste c'est Paulo Turner ? bon en tout cas pour Harris :

Citation:
Guitars

Japanese vintage squier strat - Kinman pickups
Line6 Variax
Musicman silhouette special
Hofner Compensator
Taylor 714ce
Fender Thinline telecaster
Gibson ES335 (1970's)
Taylor NS74

Amps

2x Mesa Boogie Lonestar 2x12 100w combos
2x Mesa Boogie Lonestar Special 30w combos
1970 Marshall 50 watt Super Lead
Marshall JTM 45
Marshall 1987x
Marshall 4/12 cabs times 2
Hughes + Kettner Triamp
Vintage Vox AC10

Effects

Line6 Mod Pro
Line6 Echo Pro
Line6 Filter Pro
GCX Ground control switching system
MXR dyna comp
Xpandora Fuzz box
Ibanez tube screamer
Jim Dunlop Wah
Ernie Ball Volume pedal
Boss Tu2
Boss T-Wah
Roland EV5 (for echo pro)
Big Muff
Pod XT
Hughes & Kettner Rotosphere
Hughes & Kettner Replex

Studio Gear

Apple Mac G5
Apogee Rosetta 800
2 Phoenix Audio DRS-1 mic pre's
Focusrite mic pre
Motu 1296
Universal Audio 1176
Yamaha NS10,Genelec monitors
Primacoustic Room Treatment
Software:
Logic Pro
UAD-1
Waves SSL plugins
Arturia synths


Pour Turner je crois qu'il utilise en général , un Deep Impact (ou alors c'était Zender) , mais à confirmer ou non , et pour cette musique , je ne sais pas , je ne connais pas assez (malheureusement , mieux vaut tard que jamais de s'y mettre)

Citation:
JamiroTalk.net: What is your bass rig like?
Paul: My amp set up is an Aguilar DB750 and 4x12 cab.
It's fat and warm but responsive too, so it’s perfect for this gig.
It's also simple and quite old school in lay out.
JamiroTalk.net: Do you have preference between 4 or 5 string bass’?
Paul: I do think 4s usually sound better. The E on a 5 doesn’t sound as good. Period. However I like playing 5 and enjoy having the option of the extra range of low notes without detuning.


JamiroTalk.net:
What equipment and or pedals do you use on stage?
Paul: My gig pedals include a 70s Mutron, 70s Bass Balls, EH Micro Synth, Boss Octave, Bass Flanger, MXR Driver and Auto Q.

JamiroTalk.net: Speaking about your “gear”: amps, effects and pick ups, do you tend to use more old school style or modern ones?
Paul: I prefer vintage stuff.

JamiroTalk.net: Which is the most exclusive vintage bass in your collection?
Paul: My beautiful 1966 White Jazz Bass.

JamiroTalk.net: Can you say what bass and effects you use when you play "Butterfly"?
What bass do you use for tracks with slapping like "Mr Moon"?
Paul: Butterfly: I usually use my MusicMan Stingray and use the Octave.

Mr Moon: I use a Jazz (either my '66 or '77 Fender Jazz).


Citation:
Bass: Ernie Ball/MusicMan StingRay 5, ’66 Fender Jazz, ’77 Fender Jazz with an Alleva-Coppolo preamp

Strings: DR roundwounds

Rig: Aguilar DB 750 and GS 412 4x12 cabinet

Effects: Vintage Mu-Tron III envelope filter, vintage Electro-Harmonix Bassballs, Boss OC-2 Octave, Electro-Harmonix Bass Micro Synthesizer, MXR M-188 Bass Auto Q and M-80 DI+

“I use the effects mostly to either double the keyboards or to play an actual keyboard line from the record.”




Ah j'avais pas tort je crois mais ça ressemble pas à la liste , pourtant c'est bien à lui :

alex89
  • alex89
  • Special Top utilisateur
rien sur all that remains?
svp ^^
My Bloody Valentine

Setup de Kevin Shields au concert de Chicago le 27.09.2008, photos postées par Mr Zvex sur son forum






Citation:
As far as Z.Vex Effects, he's using the Lo-Fi Loop Junky, the Box of Rock, and the Jonny Octave. His tech brings along a trunk filled with hundreds of different pedals which they often interchange to achieve new textures.
lemg
  • lemg
  • Vintage Ultra utilisateur
  • #7858
  • Publié par
    lemg
    le 03 Oct 2008, 13:35
dickhead a écrit :
Citation:
http://img100.imageshack.us/img100/3831/kevinsmainpedalboardjh7.jpg


il a trois pattes le mec ?

parce que la ca fait un peu too much quand meme


Une nouvelle aventure du Poulpe.

Plus sérieusement, les pédales visibles sur la première photo sont posées sur son double rack, et sont a priori reliées à des switchers présents dans les racks en question, et pilotées par le pédalier Mike Hill visible sur la deuxième photo.
Son pédalier au sens strict (i.e. ce qui se trouve au sol), c'est ce qu'on voit sur les trois dernières photos.
lemgement lemg
Starfucker Inc.
digitech EQ! j'en ai un, c'est avec elle que j'ai sculpté mon son dernièrement (voir topic réglage GE7)
VENTE A PERTE PEDALES ET BAFFLE HAUT DE GAMME

"J'ai l'impression que certains ici ne prennent pas la guitare assez au sérieux... J'en ai surpris en train de s'amuser... Dommage..." - Zepot

FAUVE ? "imiter Thierry Roland qui imite Grand corps malade, c'est pas donné a tout le monde" - Mia Wallace

En ce moment sur effet guitare...