Le matériel des guitaristes pro(s) - (Sommaire en page 1)

Rappel du dernier message de la page précédente :
pipo
  • pipo
  • Custom Méga utilisateur
  • #1560
  • Publié par
    pipo
    le 20 Août 2005, 10:28
Svietkinala a écrit :
POur ceux qui aiment le rock djeun's voila Vegastar




tu veux me faire revendre ma viper ou quoi
Invité
  • Invité
Non pas du tout
Après tout peut être qu'il joue très bien avec
ptitniluge
Hello !

Dans le rack des zicos de Vegastar (euh... c'est connu ce groupe?), je crois reconnaitre de haut en bas :
- 1 Pod Pro Bass
- 1 Pod Pro XT (guitare)
- Récepteurs wireless (deux LCD comme ça, c'est soit le Sony double récepteur, soit deux récepteurs senheiser)
- 1 Poweramp Marshall 8008 (!!??!?!)

Là encore, je n'en suis pas sûr à 100% mais ca a l'air quand même d'être à peu près ça
lemg
  • lemg
  • Vintage Ultra utilisateur
  • #1563
  • Publié par
    lemg
    le 20 Août 2005, 14:02
Svietkinala a écrit :
POur ceux qui aiment le rock djeun's voila Vegastar



Donc ya une PRS apparemment Tremonti model pour un des gratteux et une ESP pour l'autre.
Pour les amplis,ca doit être des POD Pro.Mais pour le reste du rack....Lemg?


Bah, comme ça a déjà été dit, je ne vais pas répéter, sauf que l'émetteur (si c'en est un, on dirait bien) peut être un shure.
Invité
  • Invité
Merci à vous 2!
lemg
  • lemg
  • Vintage Ultra utilisateur
  • #1565
  • Publié par
    lemg
    le 21 Août 2005, 15:20
BRYAN ADAMS

Ca date un peu, mais c'est toujours ça

Que je complète avec cette photo du rack de Brian que j'avais déjà postée
lemg
  • lemg
  • Vintage Ultra utilisateur
  • #1566
  • Publié par
    lemg
    le 21 Août 2005, 16:06
HEART

Nancy Wilson

NANCY WILSON

==========

Nancy Wilson depended on six- and 12-string Ovations to get her through the early years of melding acoustic playing with hard rock, and she still uses a 1992 Ovation she calls Burley. "I had to have an Ovation for big, live shows," she says. "There was no feedback; I was able to turn up the volume all the way and let the soundman tweak it."

Takamine guitars became another staple while Wilson was on the road with Heart. "I saw Pete Townsend using one and loved the sound of it," Wilson recalls. "I was looking for something other than an Ovation, because I craved that more acoustic sound. The Ovation is great for a more percussive sound, but it has its own distinctive place. The Takamine is really an all-around stage guitar. I just run it flat and all the way up." She currently uses an NP18C and an NP15C, both cutaways built of Indian rosewood with Sitka spruce tops.

When she recorded her premiere instrumental, "Silver Wheels" (Dog and Butterfly), Wilson played a "big, fat-bodied" Guild owned by Heart's then-producer Mike Flicker. In 1976, Vancouver-based luthier Ed Myronyk built Wilson a steel-string called the Libra Sunrise, on which she recorded "Mistral Wind." Reminiscent of a Martin D-28, the Sunrise guitar is made of Brazilian rosewood with a bear-claw spruce top. It's equipped with a Fishman pickup, and Wilson still takes it on the road (though reluctantly). "My Sunrise just gets better and better," she said.

Wilson also has a 12-fret Martin 12-string, model D12-45, made in 1974. Sometimes she strings the top E and B strings with double courses and leaves the rest of the strings as singles—a trick she picked up from Nashville. Her extensive guitar collection also includes the Lady, a small-bodied classical made in 1975 by German luthier Hermann Hauser; a small-bodied acoustic-electric built by Danny Ferrington; a wood and a steel National; and vintage Fender and Gibson lap steels.

Wilson runs her acoustic guitars into a Juice Box (a tube direct box made by Retrospec) and then straight into the mixer. She uses a Trace Elliot amplifier at home and on stage as an acoustic guitar monitor. She plays with heavy Dunlop Tortex picks and medium-gauge D'Addario phosphor-bronze acoustic strings.

Her well-worn collection of vintage electrics includes a Gibson ES-330 hollow-body, an original Flying V, a 1965 Fender Strat, and a late model Fender Thinline Telecaster. "The electric guitar is a totally different instrument to play, but you can get away with a somewhat similar feel to an acoustic if you play a Tele with heavier strings," she says. Her favorite electric is a vintage Les Paul Jr. modeled after an instrument built for Les Paul's wife. "It's a lady's size and has a lot of personality," Wilson says. Her preferred electric amps are a Marshall stack and a Mesa Boogie. "In the studio I like to use a Fender Twin Reverb and a Marshall combination," she says, "because you can get all of that drama and the fattest of sounds without playing so hard."

On the 1999 Ann and Nancy Wilson tour, Nancy is playing Takamines equipped with Fishman Matrix II under-saddle pickups as well as a 1979 Japanese-built mandolin, a close copy of her vintage Gibson mandolin, which stays at home. On some songs she used a flanger effects pedal on her guitars. A new addition to her touring rig is an Atomic Boot Box (built by her nephews Tohn and Reed Keagle) similar to the stomp board used by Chris Whitley, which provides a bass drum sound.

—Julie Bergman

==========

Note personnelle : il y aussi des baffles Orange sur scène.
ptitniluge
lemg a écrit :
Svietkinala a écrit :
POur ceux qui aiment le rock djeun's voila Vegastar

Donc ya une PRS apparemment Tremonti model pour un des gratteux et une ESP pour l'autre.
Pour les amplis,ca doit être des POD Pro.Mais pour le reste du rack....Lemg?


Bah, comme ça a déjà été dit, je ne vais pas répéter, sauf que l'émetteur (si c'en est un, on dirait bien) peut être un shure.


Sorry je me suis trompé, t'as raison ce n'est pas sony que je voulais dire mais shure.
lemg
  • lemg
  • Vintage Ultra utilisateur
  • #1568
  • Publié par
    lemg
    le 23 Août 2005, 13:24
VERTICAL HORIZON

Matt Scannell

"When we recorded "Live Stages," I was using a Tyler Classic (alder body Strat-style guitar with 3 Lindy Fralin single coil pickups and a rosewood fingerboard) into an Ernie Ball volume pedal, a Fulltone Octafuzz (early version in an unpainted steel enclosure), an Ibanez Tube Screamer (reissue), a Fulltone Fulldrive (VERY early 3-knob version in an unpainted steel enclosure), MXR Phase 90, Prescription Electronics Vibe Unit, VHT Pitbull 45 (with 4 EL-84 output tubes), Rocktron Replifex (for delays and chorusing, in the VHT effects loop) and a VHT closed back 2x12 cabinet with Celestion Vintage 30’s."

Et maintenant l'ampli est un divided by 13. Il y a aussi des PRS côté guitares.
Et marshall est également passé par là comme le prouve cette photo
lemg
  • lemg
  • Vintage Ultra utilisateur
  • #1569
  • Publié par
    lemg
    le 24 Août 2005, 17:12
Remercions GodSpeed qui a posté ce lien sur un autre sujet.

JEFF BECK
levelu
  • levelu
  • Custom Cool utilisateur
Salut à vous ce topic est génial, mais j'ai cherché sur tout guitariste.com, y'a rien sur le matos de dark tranquillity....
Est-ce que quelqu'un saurait?
A+ levelu
Invité
  • Invité
Puisque je suis en pleine période Smashing(p'tit comeback )
voila ce que j'ai pu trouver sur le matos de D'arcy.
Pour une fois qu'on parle pas que de Billy
Ca fait bizarre de la voir avec un t-shirt Pantera
BOn je vais essayer de décrypter son rack:
Têtes ampeg
Et sur l'extreme gauche sans doute un DTR 1 et puis un système HF mais bon lequel.....
Lemg?
lemg
  • lemg
  • Vintage Ultra utilisateur
  • #1573
  • Publié par
    lemg
    le 25 Août 2005, 12:03
Aucune idée.

Pour la peine, le matériel de Melissa auf der Maur pour la dernière tournée du groupe :
Invité
  • Invité
En dessous du DTR1 c'est quoi?
jim204
  • jim204
  • Custom Ultra utilisateur
Salut, je cherche sur quelle guitare a joué Ike turner sur lalbum "rock me baby"

je suis pas tres bon a ce jeu la mais jaurai dis une tele ou une gib en P90... le tout ds un ampli en clair.

En ce moment sur effet guitare...