NINE INCH NAILS

Rappel du dernier message de la page précédente :
je trouve que year zero est plus réussi que with teeth. On accroche dès la première écoute, comme avec the fragile.
The Glow Inc.
Trent et sa bande ont encore frappé :



Avec un indice supplémentaire ramenant à un nouveau site :



http://onecountryatatime.net/

Je trouve ça trop trop dingue...Je me demande si ça va continuer même après la sortie de Year Zero et pendant la tournée.
Invité
  • Invité
C'est énorme avec toute la bd derrière...
The_Patient
j'ai deja Year Zero depuis samedi, en exclu et edition limitée, une merveille! en plus le cd change de couleur avec la temperature! yeaahh!
Vends ampli guitare Peavey Triple XXX 60 watts combo, tout lampe.

"Still you claim the worshipper's pose and you bow, you kneel..."
reiji
  • reiji
  • Special Ultra utilisateur
  • #139
  • Publié par
    reiji
    le 15 Avr 2007, 14:44
C'est interdit d'aimer with teeth?
Invité
  • Invité
reiji a écrit :
C'est interdit d'aimer with teeth?


Non,non.
C'est comme pour Amel Bent ou naast. Ce n'est pas interdit non plus.





J'deconne, hein. Chacun écoute ce qu'il veut (d'autant que je l'aime bien, moi, with teeth).
The Glow Inc.
The_Patient a écrit :
j'ai deja Year Zero depuis samedi, en exclu et edition limitée


En fait Trent a révélé qu'il n'y aurait pas d'edition collector. La version digipack est en fait la seule.
tinouz
  • tinouz
  • Custom Méga utilisateur
C'est assez délirant quand même tout le concept autour de l'abum !
En tout cas c'est assez énorme, fallait y penser, ça à l'air assez bien étudié en plus.
Et dans tous ça, l'album je le trouve également très bien, mais j'ai du l'écouter plusieurs fois pour commencer à vraiment l'apprécier.
"Life’s but a walking shadow, a poor player
That struts and frets his hour upon the stage,
And then is heard no more. It is a tale
Told by an idiot, full of sound and fury,
Signifying nothing."
Ïvguenyp
apres 4 -5 ecoute ma conclusion.

album rock de l'année. deja le concetp est énorme. Le package est sublime et le cd qui change de couleur quand il chauffe c'est enorme ..

j'adore les compos rageuses sur engagés de l'enorme NIN .

c'est l'un des premiers sinon le premier album non composé intégralement par trenz mais avec le groupe .

j'adore mais vraiment.

Bob Ezrin :

Trent Reznor is a true visionary. He has broken and reinvented the rules of engagement on every level, from recording to touring to interacting with his fans.
He's an intensely determined person—aware and on top of everything that happens in his name, from his music to his marketing. Trent controls all things Trent. Yes, he's had help along the way, but he's the captain of the Trent ship and his career is a product of his imagination and drive. He is not manufactured, homogenized, manipulated or packaged. He is Trent—and the rest of the folks get to react.
There's a clue in here to how to run one's life as an aspiring artist. I can't tell you how many times I've been in situations where aspiring artists (as you know, I hate the designation but will grant it to a few sublimely talented folks like Trent) have created something and have had a vision that has not resonated with their "handlers" from management to producers, to the record company to even sometimes their lawyer—and have succumbed to the pressure to conform to the taste and judgment of these people at the expense of their own intuition—and have failed either immedately or ultimately because, in the end, they simply weren't distinguished enough to connect to a large group of people in a lasting way. They may have produced a "hit song" but they typically did not create a career.
If Trent had done what everyone wanted him to, he would not have become a better selling act or bigger star as some of his advisors may have secretly thought. Instead, he would have disappeared long ago.
No one knows the heart or genius of true artists but the artists themselves. No one can predict them or imitate them or even steer them towards success. They are, by definition, single-minded people who cannot—and must not—see things the way the rest of us do. Once upon a time, we had a business built by passionate amateurs who revered the artists and who became their protectors, advocates and promoters. These folks didn't presume to tell their artists what to do. Oh, every once in a while, they might beg and plead for more or different to help them to do their job, but they never imposed their creative will on the people they most admired in all the world.
And so we had a landscape of determined individualists who made very individual music—lots of it. We all know who they were—and some still are. But now the biggest part of the business is run by cold-hearted professionals whose reverence is for the bottom line first and last—and who think nothing of imposing their ideas and will on the people they sign. And most of those signings are not because they are enthralled by genius or art but because they smell "a hit" or know that someone else does and that they'd better get in there first.
Now, when I say stuff like this, all the record company people get pissed off at me and say I'm an asshole and that they are there because of their love for music, etc. And I don't doubt that this is what propelled them at the start (though I suspect the notion of getting rich and hanging with rockstars may have had a bit to do with it too), but how many of the new leaders of our industry are able to resist the pressures of making their numbers in favor of supporting their artists? In fact, isn't their primary job to "increase shareholder value"? So, they really can't resist those pressures honestly and still be doing what they're being paid to do. The problem with this is that it takes more than a [business financial] quarter to build something of value and real art cannot be scheduled or projected—only commodities can. But if we're just a commodities business, then by definition we cannot build anything of real value—for the shareholders or the world.
So, what's the biggest lesson here? It is that, if we can all agree to do as Ahmet [Ertegün, co-founder of Atlantic Records] recommended and surround ourselves with brilliant people and help those people to develop their craft, their own voice, and become artists making things of real value, we might see our way into the next golden age of popular music.
Thank God for Trent—and for all the others like him who will not compromise and will fight to realize their vision. In the end, they might save us all.
Bob
hate_field
ivguenyp a écrit :


c'est l'un des premiers sinon le premier album non composé intégralement par trenz mais avec le groupe .


Non non, comme d'hab il l'a composé seul avec ses ordis ! D'ailleurs si tu lis le livret : "written and performed by Trent Reznor".

Les seuls qui aient eu le droit de poser leurs pattes en studio, c'est Lohner sur The Downward Spiral et Clouser sur Fragile, et en tant que "chercheurs de sons" seulement !
Ïvguenyp
hate_field a écrit :
ivguenyp a écrit :


c'est l'un des premiers sinon le premier album non composé intégralement par trenz mais avec le groupe .


Non non, comme d'hab il l'a composé seul avec ses ordis ! D'ailleurs si tu lis le livret : "written and performed by Trent Reznor".

Les seuls qui aient eu le droit de poser leurs pattes en studio, c'est Lohner sur The Downward Spiral et Clouser sur Fragile, et en tant que "chercheurs de sons" seulement !


ben justement non. il l'a dit sur le forum du site officiel et a envoye cette interview au membre du club

je la mets ce soir elle est sur l'ordi.

il a bien précisé que cet album pour la premiére fois avait été fait avec le groupe ..

je poste ça ce soir

en tout cas ça enléve rien au génie de l'album et du concept
hate_field
S'il a été composé avec le groupe, alors on sent pas vraiment l'influence de Freese et North, qui sont des mecs très axés punk-rock (surtout Freese qui est vraiment teenage) ! Et puis alors c'est étrange qu'ils n'apparaissent pas dans les crédits de l'album, juste au bout des remerciements

Trent en a peut etre marre de passer pour un tyran, il veut faire croire qu'il est devenu un mec ouvert et tout
R3mi
  • R3mi
  • Custom Top utilisateur
  • #148
  • Publié par
    R3mi
    le 21 Avr 2007, 01:52
Excellent. Ca faisait longtemps que j'avais pas été emballé comme ça dès la première écoute d'un album.
Invité
  • Invité
ouai.
Bah, si ils pouvaient se magner de me l'envoyer chez CDwow, ca me ferait plaisir...
gunsvl
  • gunsvl
  • Custom Total utilisateur
album très très bon et pourtant à la première écoute j'ai trouvé ca assez moyen .... mais comme toujours il faut le dompter ...
dream until your dream comes true

the wild boar's dance

En ce moment sur groupes / artistes pros...