Bombie a écrit :
I Love Uranus a écrit :
Le principe que j'ai retenue pour un son "à la Gilmour", c'est de déjà avoir un ampli (à lampes c'est le mieux) qui te donne un excellent son clair.
une fois que tu as cette base tu rajoutes le reste.
en clair ce sera souvent un compresseur+une modulation (univibe, leslie, flanger réglé léger pour avoir un son se rapprochant d'un chorus) et un delay.
en saturé la disto viendra de Booster/overdrive/disto, le tout séparément ou combiné.le compresseur peut être rajouté par dessus mais ce n'est pas systématique.un delay plus ou moins long pour compléter le tout.les effets de modulations peuvent être aussi utilisé suivant le titre.
jette un oeil au sujet matériel des guitaristes pro pour avoir son matos en détail, ou ici
www.gilmourish.com excellent site sur Gilmour.
aprés il travailler le toucher de la guitare encore et encore....
Arf j'y connais pas grand chose en univibe et leslie. En fait je sais pas ske c'est... Tu pourrais pas me dire simplement comment regler la pedale stp ?
Je connais pas le Zoom, et les possibilités qu'il a c'est pour ça que je suis resté volontairement "vague" dans mon post.
les réglages tirés du site
www.gilmourish.com:
Big Muff
- sustain 100%, tone 30-40%, volume 50-60%
Note: These settings are mostly based on my own experimentation with the Muff in solo and with the Colorsound behind as a booster.
Pete Cornish ST-2 Treble and Bass Boost/ listed below as “Booster”
- (mild OD) treble 9:00, bass 12:00, volume 12:00 (o’clock)
- (heavy OD) treble 2:00, bass 12:00, volume 2:00 (o’clock)
Note: The settings are based on the Colorsound Power Booster.
MXR Dynacomp
- output 2:00, sensitivity 10:00 (o’clock)
MXR Phase 90
- rate 11:00, unless otherwise noted (o’clock)
Electric Mistress
- colour 10:00, range 10:00, rate 9:00 (o’clock)
Note: Live recordings reveals that David experimented with different settings, some more dominating that others. The one listed here seems to be the typical setting for the US shows (April - July 1977).
MXR digital delay
- time 370ms (mains)
- time 440ms (Another Brick 1/ Last Few Brick)
- time 380ms (Run Like Hell)
Note: This seems to be the typical times for the delays, normally with 5-6 repeats and volume at 30%. I have listed below where the feedback/repeats are increased.
ANOTHER BRICK IN THE WALL 2
studio
Stratocaster
Gibson Les Paul (solo)
- rhythm (bridge pickup); clean signal into mixing desk (double track)
- rhythm/melody & fill-ins (bridge pickup);Muff and Phase 90 (rate 10%)
- solo (neck pickup); clean signal heavily gated/compressed into the mixing desk, then fed through a Mesa/Boogie amp and back into the mixing desk
Note: It’s reported that David used the 1954 #001 Stratocaster on rhythm parts.
live
Stratocaster, neck pickup
- rhythms; clean signal with Dynacomp and Electric Mistress
- solo; Dynacomp, Booster and Electric Mistress
Note: Gilmour would sometimes change guitars during the last chorus and use the Les Paul on the solo (ass seen at Erl’s Court 1980).
Muff=Big Muff (Disto/Fuzz)
Phase 90= Phaser
Dynacomp=Compresseur
Electric Mistress=Flanger
Voilou, je me répéte mais visite Gilmourish.com tu auras plein d'infos...