Shaka a écrit :
Plus de détails sur la TES:
Pete's work with David Gilmour is legendary. The two of them have been collaborating for close to 30 years now on David's personal guitar systems. Obviously, delay is a big part of David's guitar sound. The smooth decaying ambience of his melodic leads have been heard and loved by guitar players and music lovers alike for decades. For years David and Pete were disappointed by the lack of consistency and reliability between tape echo machines, analog bucket brigade units, rack mounted digital delay units and especially stomp box digital delays. Pete's solution was to start from the ground up, offering a reliable, bullet proof and studio quality floor style delay unit that offered the wide bandwidth and stability of digital delay, a much improved power supply, input pre-amp and buffering system and most importantly the warmth and natural bandwidth limited sound of classic tape and analog units, without resorting to ancient and ultimately tempermental technology. The TES is the result of this one on one hard work between Pete and David Gilmour. The basis of this unit is the classic Boss DD-2, but this is no stock DD-2 (Pete has also increased the delay time to 960ms)! The sonics are incredible, rivaling the very best 80's Lexicon and Deltalab delay units and the TES circuit allows the user to add, at will, the classic gradual roll off associated with the limited bandwidth of analog and tape units WITHOUT losing the initial full bandwidth of the original signal and the first repeat. The effect is subtle, musical and oh so addictive. Long sustained notes using the TES circuit have a natural tail to them that is as close to how echo in nature actually occurs. Repeats gently lose their high end and the amount of roll off can be adjusted using the supplied control from slight roll off to how Pete describes as "completely worn tape heads". The TES circuit also engages a slight increase in volume to the repeats so that when going back and forth between stock digital and TES the repeats are more natural in volume. When in use as a straight digital delay, the warmth, clarity and musicality is easily the best we've ever heard from a delay unit and the proprietary AC power supply ensures that as long as the AC power is within +/- 15 volts of optimum, the delay signal is rock solid in its bandwidth, timing and most importantly tone (try that with stock digital delay units in a variety of environments). As a tape echo simulator, it really isn't fair to compare to an old tape echo. This is MUCH better, more refined, MUCH more reliable and durable (The newest versions have had hardware upgrades to make them as bullet-proof as possible) and ultimately more musical.
Ok c'est déja plus clair . Effectivement c'est autre chose que simplement ajouter un filtre lowpass selectionable (le selecteur qui coupe les aigues). Il ajoute une grosse alimentation, surement stabilisé en hyper propre , améliore la bandes passante (pour une guitare ? ) Ok
Ca reste cher mais c'est déja un peu plus raisonnable au vu de ce qu'il ajoute a priori.
Citation:
Le prix de ce type d'objet c'est pas seulement l'objet en lui même mais aussi ce qui l'entoure (artisanat, objet produit en petite quantité etc... tout le "folklore" dirons certains). Dans ces cas là, le prix c'est ce que tu es prêt à y mettre, pas seulement la valeur de l'objet "nu". Exemple : Un Iphone5 ça coute 160€ à produire, c'est vendu 679€, dans ce prix tu payes aussi la renommée, la pub, les services autour, mais aussi le fait que les gens vont tout de suite reconnaître que tu utilises tel objet, plutôt qu'un tel d'une obscure marque chinoise peut être tout aussi performante sur le papier. Pour les pédales, si t'es juste intéressé par le son, vaut mieux effectivement se tourner vers le DIY.
Ouai enfin comparer Cornish aux consommables que sont les produis Apple faut peut etre pas déconner. Le matos Cornish est concus pour durer des années voire des dizaines d'années , c'est surement pas le cas des Ipoop . Et je pense qu'il est tres loins de ces ces trucs cancérigènes qu'on appelle la publicité et le marketing.
Non le prix de Cornish est finalement , plus ou moins, le prix d'un produit fait a l'unité en Europe. Ca coute cher et c'est peu lucratif ce genre de bizness . Aprés effectivement il doit faire une majoration certaine sur le prix du fait de son passif et de ses employeurs. C'est indéniable . Pendant qu'il bosse pas sur le rig de MacCartney il te fait ta pédale, tu paies ca. Pourquoi pas, il y a pas de honte a gagner du pognon et vivre véritablement de son métier. Pour m’être un peu renseigner j'ai un peu changer de discours a ce sujet en fait.
(attention, je parle d'un truc nickel pas d'une daube facon vl effect et toutes ces conneries)
Parce que faire un truc comme ca :
il y a plusieurs jours de boulot(voire semaines) et si t'a envie d'amener Gertrude au courte-paille du coin ba faut faire cracher le client
C'est beau vous trouvez pas ?
putain avec tout ca, mes envies de me monter une P2 me reprends . Juste pour voir si c'est aussi bien qu'on le dit. Pas cool tout ca