hiro2 a écrit :
Euh es ce que quelqu'un pourrait me donner des infos sur le matos de cannibal corpse ( pédales , amplis , racks , ... ) parce que j'ai pas trouver grand chose et ce groupe n'a pas était encore abordé je sais juste qu'il utilise une tête mesa sur des baffles marshall mais aprés le reste j'en sais rien du tous si vous avez des infos merci d'avance.
J'ai ça :
6. What equipment does Cannibal Corpse use on their albums ?
Well it changes from album to album of course, but some things are pretty consistent. Jack Owen plays Schecter and Brian Moore guitars, Crate amps, and Digitech 2100 effects. Alex plays Spector and Modulous basses and uses Ampeg amplification. Pat O'Brien plays BC Rich guitars and uses Mesa Boogie amplification. Paul plays Tama Drums and Paiste cymbols.
J'extrais la partie guitare :
Pat uses:
guitars: b.c.rich flying Vs 6 and 7 string jackson randy rhoads
amps: mesa boogie triple rectifier mesa boogie coliseum 300 2 marshall 4x12 cabs
effects: boss metalzone boss octiver t.c.electronic distortion t.c.electronic chorus
Jack uses:
2 Brian Moore i2 Single cutaways 1 Brian Moore MC/1 Sunburst 1 Schecter C-1 Plus Sunburst 1 Schecter A-7, gray with Floyd Rose Bridge 1 Ibanez Universe 7 Seven String 1 '68 Fender Strat Custom 1 Eyeball guitar custom
Sound: Digitech 2101, Digitech xp-100, Digitech xp-200, Custom Solid State power amp Crate c-130 Head All ran through Crate 4x12 cabinets. Chandler Power supply
Misc: Tortex M3 picks, green or purple SIT Strings, various gauges Schaller Strap Locks Seymour Duncan pickups Straps and cables by various companies