"Club Of Snobs": Gibson Historics and Custom Shop

Forum Gibson
Forums
Rappel du dernier message de la page précédente :
milkyway77
NUFAN a écrit :
Il a vraiment du mal à la vendre cette B4 Michel, euh Louis pardon ...
http://www.leboncoin.fr/instru(...)=12_s

Faut dire que s'il ne répond pas aux mails, ça va pas aider...
"Bon, j’ai loupé le phacochère, mais l’ornithorynque, je le sens bien." Dieu
"j'ai toujours un peu de mal quand c'est l’agressivité qui est utilisée pour faire passer un message,
aussi noble soit -il..." Skip17
"c'est cool d'avoir une modération rapide et efficace contre ces nuisibles, merci" Fannysissy
milkyway77
Mr.Young a écrit :
ton!o a écrit :
En électronique en kit précablée, qui fait de bons set de jimmy page wiring?

http://cgi.ebay.fr/Jimmy-Page-(...)t_862

Ah ben ça c'est gentil de montrer le kit câblé, c'est plus simple pour faire pareil, pour 10 fois moins cher, du coup!
"j'ai toujours un peu de mal quand c'est l’agressivité qui est utilisée pour faire passer un message,
"c'est cool d'avoir une modération rapide et efficace contre ces nuisibles, merci" Fannysissy
Rastacouair
Citation:
2009 has been one of the most exciting years in Gibson production history. In celebration of the 50th anniversary of the 1959 Les Paul, Gibson has retooled many of their production processes in an unprecedented effort to tweak the specs of the historic Les Paul line even tighter to replicate the original guitars.

With over 30 spec changes, a few specific changes really stand out to me:

1. Neck shape.
New drafting technology allowed for the development of new 59 neck profile by digitally mapping original examples of this “holy grail” guitar. The neck retains the same thickness as previous years but there is now less “cheek” or “shoulder” on the necks. The result is a neck that really fits well in your hand. It is a substantial, yet graceful neck that gives has a slight hint of a soft V, especially when playing in first position.

2. Nylon 6/6 nut. This is a change the vintage purists have requested for years. Gibson used different material for nuts over the years ranging from bone to nylon, plastic, and most recently, Corian. While Corian is an excellent nut material, nylon 6/6 was the material used in the 1950s and provides both a visual and mechanical difference. The blue/white color of nylon 6/6 is something that sends a thrill down the spine of the vintage guitar freak, (count me in). It also provides a natural lubrication factor which helps guard against strings binding up in the nut slots.

3. Mahogany to rosewood and maple ratio. Close examination of vintage examples reveal that while the overall dimensions of recent historic Les Pauls have been correct, the fingerboards and maple tops have been slightly too thick and the mahogany backs and necks slightly too thin. Fingerboards and maple tops are now thinner and the mahogany has been beefed up to make up the difference. We are not talking huge numbers here, maybe just the thickness of a couple of business cards. But when you think of the amount of surface area on a maple top, that is a lot of real estate!

4. Wireless abr-1 bridge. The return to the wireless abr-1 is further improved by a complete retooling of the bridge to much tighter tolerances. The saddles sit tight in the slots. This, coupled with the absence of the retaining wire, means there is less sympathetic vibration of these parts when the guitar is played and that results in better tone transference.

The list

2009 R9 Changed Features:
Nylon 6/6 nut
Improved ABR-1 bridge (no-wire, tighter tolerances)
Historically correct nickel-plated brass bridge saddles
Correct alloy saddle adjustment screws
Bridge height-adjusting thumbwheels are now thinner
Neck profile changed - now has less "shoulders"
Audio taper CTS pots
50s wiring
Pickup routes adjusted so that pickups will be parallel to the strings
Top carve changed to be closer to several original '59s that were scanned
Body perimeter change - slightly tighter in waist, cutaway area refined to be more like originals
The maple cap is very slightly thinner, the mahogany body is very slightly thicker
The fingerboard is slightly thinner
The step from neck heel to back of body is taller and more correct
The taper of the "maple window" under the binding in cutaway is more accurate
The maple spline (filler strip) in the tenon is more accurate
The edge radius on the backside of the body is tighter (less rounded)
The "mustache curve" of the headstock top has been flattened slightly
The control cavity plate has been relocated, has the correct side taper, and now uses the correct ABS plastic
The pickguard shape has changed slightly
The pickguard bracket and screw have been changed
The truss rod cover has been reshaped to be more accurate
The serial number location is slightly lower and more correct
Dial pointers are less sharp
The strap button screws are longer
The jack hole is now the correct 1" diameter
The toggle switch nut has more correct knurled pattern

Ca va répondre à notre ami espagnol... Les CC1&2 et autres Historic depuis 2009 sont enfin "accurate" ce qui explique (expliquerait ?) l'intérêt dont elles font l'objet sur MLP et LPF.

N'empêche, 20 ans pour pondre des Historic avec les specs originales, sont forts chez Gibson.
Vent & cuivre - Pro
Rastacouair
milkyway77 a écrit :
Mr.Young a écrit :
ton!o a écrit :
En électronique en kit précablée, qui fait de bons set de jimmy page wiring?

http://cgi.ebay.fr/Jimmy-Page-(...)t_862

Ah ben ça c'est gentil de montrer le kit câblé, c'est plus simple pour faire pareil, pour 10 fois moins cher, du coup!

Bof le shéma est connu depuis un bail :

L'avantage du pré-cablage, c'est de ne pas s'emmerder à le faire justement.
Vent & cuivre - Pro
milkyway77
Rastacouair a écrit :
N'empêche, 20 ans pour pondre des Historic avec les specs originales, sont forts chez Gibson.

Ouais, ça fait un peu marchand de lessive, là...

Ah, le schéma est dispo chez SD? Effectivement, c'est encore plus simple...
La seule difficulté reste de trouver des P/P long shaft pour les LP...
Et à 10 fois moins cher, je veux bien le faire moi-même, surtout que c'est plutôt un plaisir... si on le fait a l'extérieur de la gratte et qu'on monte le tout ensuite.
Rastacouair
milkyway77 a écrit :
Ouais, ça fait un peu marchand de lessive, là...

Bah si tu essaies de reprendre des pièces Historic pré 2009 pour les monter sur une LP Historic post 2009, tu as de (mauvaises) surprises.
Testé et approuvé par mes soins pour vous.
Pickgard, TOM, etc... Rien ne correspond.
Vent & cuivre - Pro
milkyway77
Ah oui? Pas cool, ça... Volonté délibérée de la part de Gibson?
Rastacouair
milkyway77 a écrit :
Ah oui? Pas cool, ça... Volonté délibérée de la part de Gibson?

Volonté de coller aux specs des originales... Et donc modifications (voir plus haut). Le micro aigu par exemple n'est plus exactement à la même place, de ce fait si tu montes un pickgard 2007 sur une 2009, tu as un jour bien visible entre le bas du pg et le ring.
Vent & cuivre - Pro
lamotte
milkyway77 a écrit :
NUFAN a écrit :

Moi il m'a répondu, mais visiblement impossible de l'essayer ! Payement par virement bancaire et expédition de la guitare
Rastacouair
lamotte a écrit :
milkyway77 a écrit :
NUFAN a écrit :

Moi il m'a répondu, mais visiblement impossible de l'essayer ! Payement par virement bancaire et expédition de la guitare

Moi il m'a répondu à mes deux mails créés pour l'occasion.
La première fois, il était à Marseille et j'étais à Paris, donc du coup il ne pouvait faire autrement que d'expédier, logique...
Mais le plus drôle, c'est que sur une autre adresse mail, je lui ai dit que j'étais à Marseille... Et là subitement, il était sur Paris... C'est ballot quand même... :mdr:
Vent & cuivre - Pro
lamotte
oui, dans le doute je préfère m'abstenir ! Même si la belle est alléchante !
Rastacouair
Oui vaut mieux s'abstenir, cette annonce étant 100% bidon...
Vent & cuivre - Pro
ton!o
  • ton!o
  • Vintage Méga utilisateur
y a pas trop de doute
Rastacouair
ton!o a écrit :
y a pas trop de doute

Oui ce stade est dépassé depuis un moment.
Le doute éventuel ça serait sur la qualification de Michel/Pierre/Pascal/Jacques = Escroc ? Voleur ? Bandit ? Arnaqueur ?
Vent & cuivre - Pro

En ce moment sur guitare électrique et Gibson...