manulemalin a écrit :
Tout d'abord merci à Todor et à l'excellent guitariste qui a su ne pas trop en faire pour apprécier la qualité des guitares testées sans poluer le test par des esbrouffes techniques
Merci Manu.
On doit faire bientôt un test plus approfondi et enregistrer le son avec des micros de qualité.
Juste pour compléter le débat vintage versus moderne, j'ai reçu récemment un email de Bruce Barnes qui est l'éditeur de "Blue Book of Vintage Guitars" et l'éditeur de "Vintage Guitar Price Guide", je lui ai donc posé la question concernant une Gibson 53/60 conversion (Gold Top de 1953 transformé en 1960 Burst) par rapport à une Gibson Reissue Custom Shop.
Voici donc sa réponse:
"...
It is as always all about the wood,
I have outfitted new reissues with real PAF pickups and period correct hardware and capacitors and the result
was not good. The 50’s wood was cut in the 40’s and was laying on the wood pile for 10 years
I have outfitted many reissue Les Paul’s with the accouterments of the vintage LP’s and the result was depressing
It is all about the wood
“It is all about the wood”
In the 1940's there was a mini ice age that paralleled the mini ice age of the 1670-1720's when Stradivarius produced his great instruments
My parents told me of the great Armistice Day Blizzard of 1940 when many life's where lost.
The deciduous trees (Maple) as well as the rain forest trees (Honduran Mahogany) were affected.
Basically the rings were closer together producing a tighter resonance..."