EPILOGUE
Suite au mail de gibson que j'ai bien une Classic,
[i:47420a30a8]"Hello Wim,
Thank you for the pictures. The serial number is registered in our archive for a Les Paul Classic in Ebony finish with Nickel hardware, made in Nashville, Tennessee in 1992.
Disregarding the modifications that have been made the guitar looks like a Les Paul Classic. The certificate apparently has been issued by Piens in Deinze.
If you have further questions, please let us know. Kind regards,
Boris
Customer Service"[/i:47420a30a8]
J'ai répondu:
[i:47420a30a8]"Hello,
Thank you for your information.
I'm still convinced that my guitar is more like a 1992 standard (with trusrodd cover, pickguard and pickups of a classic) then a 1992 classic (wich has normaly a smaller head, a serial number painted, a smaller binding at the cutaway and an abr bridge directly screwed into the body).
The 1992 -1993 classics (and classic plus) are highly valuable guitars, as they are almost identical to the pre-historic les pauls of that period.
So probably the ebony finish of the classics was more close to the standards than the pre-historics.
Best regards,
Wim"[/i:47420a30a8]
Aujourd'hui ils me répondent:
[i:47420a30a8]"Hello Wim,
The guitar might be a Les Paul Standard that was miskeyed in our archive as a Les Paul Classic. Kind regards,
Boris
Customer Service"[/i:47420a30a8]
Bref, ils n'en savent pas plus que nous finalement...
Et, cerise sur la gâteau, mon pote d’adolescence avec qui j'écumais les magasins de musique me confie par mail hier que son père avait eu vent à l'époque que le magasin Piens avait eu des problèmes suite à une fraude de vente d 'imitations' pour des 'vraies' sans plus de détails...
Bref,je dois présenter mes excuses à Rocking Chair
J'ai donc des photos d'une standard de 1992 dispo
--
Wim - sacré histoire, après 20 ans je me retrouve avec une standard... mais qui me va très bien
1992 Gibson Les Paul standard
2016 Gibson Flying V faded transformée en Flying V Hendrix
2018 Gibson SG cherry
2020 Replica "number one" R8 fabriquée avec mes petites mains par moi-même
2020 Replica 2 R9 fabriquée avec mes petites mains par moi-même (Vendue)
2021 Replica 3 R9 "Greeny" fabriquée avec mes petites mains par moi-même (Vendue)
Loïc Le Pape Lsteel Paul Junior DC TV Yellow
Loïc Le Pape Lsteel Paul 54 Gold Top
partscaster MJT stratocaster sunburst
partscaster stratocaster blue
partscaster telecaster white
partsprecision bass sunburst
Blackstar artisan 15
Marshall JCM800
1968 Fender bassman 50
Build your own clone - Tweed royal
2019 Orange Dual Dark 50