Le matériel des guitaristes pro(s) - (Sommaire en page 1)

Rappel du dernier message de la page précédente :
lemg
  • lemg
  • Vintage Ultra utilisateur
  • #1440
  • Publié par
    lemg
    le 23 Juil 2005, 13:27
MOTLEY CRUE

Mick Mars - 2005


Guitar.com: What are you playing through onstage?

Mick Mars: For my main sound, I have Soldano SLO100s and Marshall JCM800 model 2203 100 watt amps and 1960BV 4x12 straight cabinets with Vintage 30s. I'm using two VHT Twenty One Hundred model power amps to make the Soldanos and Marshalls sound way louder and bigger. Then I'm using two Rivera LB212 sub-bass cabinets and a Rivera Bonehead through a Crown power amp to make that sound bigger and heavier. I'm playing with five to seven amps onstage. Everything goes into the Bradshaw rack, and then into the speaker cabinets. The effects are in the loops and it's very quiet.

The Bradshaw system is great for multitasking, where I can put effects together with an octave divider and a lot of tremolo with some really deep reverb on it. I have a bunch of different kinds of things. I have an old Eventide H3000 - one of the first made. I have this one Alesis rack that I use for this big swirling Jimi Hendrix thing. I think it's the M1. I use them for a bunch of different reverbs, echo chambers, and tremolos so I can blend things. I also have some Rocktron Hush units to control any noise. I also have the Dunlop rackmount Crybaby, so I have wah controller pedals all over the stage. I use the old Clyde McCoys in the studio, but I use the Dunlop ones live. Then I have a custom made talk box. It's so powerful, it actually shakes my eyeballs!

Guitar.com: Which guitars are you using live?

Mick Mars: I have about eight guitars on tour. Most are Stratocasters which Fender modified. I put different pickups in them. I can't remember the guy's name who makes them, but he lives in Tennessee. Most pickups put out about seven to seven-and-a-half ohms, and mine are putting out 16. They have more windings. So that's one of my secrets. It just pushes the guitar amp and pushes the speakers harder.

I also use Paul Reed Smith guitars. He's built me custom guitars that are 22-fret models and I have a McCarty that's a 24. But I only take two on tour with me that are flat black and an inch thicker than any other guitar Paul Reed Smith made.
coyote
  • coyote
  • Vintage Ultra utilisateur
    Cet utilisateur est un musicien enseignant professionnel
Personne ne connaitrait le matériel qu'utilise Terje Rypdal par hasard? Je n'ai jamais rien vu à ce sujet! Période mi 80 début 90 surtout. Merci d'avance si quelqu'un a des infos!
"Have you ever been to Electric Ladyland"

"Il est difficile de vaincre ses passions, et impossible de les satisfaire."

De la pub pour les copains =>
http://www.empty-spaces.fr/
lemg
  • lemg
  • Vintage Ultra utilisateur
  • #1442
  • Publié par
    lemg
    le 23 Juil 2005, 14:16
coyote a go go a écrit :
Personne ne connaitrait le matériel qu'utilise Terje Rypdal par hasard? Je n'ai jamais rien vu à ce sujet! Période mi 80 début 90 surtout. Merci d'avance si quelqu'un a des infos!


C'est pas possible, vous inventez les noms !
coyote
  • coyote
  • Vintage Ultra utilisateur
    Cet utilisateur est un musicien enseignant professionnel
lemg a écrit :
coyote a go go a écrit :
Personne ne connaitrait le matériel qu'utilise Terje Rypdal par hasard? Je n'ai jamais rien vu à ce sujet! Période mi 80 début 90 surtout. Merci d'avance si quelqu'un a des infos!


C'est pas possible, vous inventez les noms !


Ba j'y peux rien s'il s'appelle comme ça ce musicien!


Merci pour le lien lemg, mais je le connaissais déjà et ça ne répond que partiellement à mes attentes, je ne me fais pas trop d'illusions, mais sait-on jamais, peut-être que quelqu'un a ça dans un vieux mag!?
"Have you ever been to Electric Ladyland"

"Il est difficile de vaincre ses passions, et impossible de les satisfaire."

De la pub pour les copains =>
http://www.empty-spaces.fr/
Quelqu'un saurai-t-il le materiels utilisé par Ben Kweller et ses musiciens SVP ...
Parce qu'ils sont énorme!!

pour l'instant je sais seulement que Ben joue sur une Gibson SG et qu'il a aussi une folk (tres important) mais c'est tous ce que je sais.

merci d'avance.
Mister Max
Quelqun connaitrai t'il le matos de matmatah?!
-=Schecter & Jackson addict=-
lemg
  • lemg
  • Vintage Ultra utilisateur
  • #1446
  • Publié par
    lemg
    le 24 Juil 2005, 13:40
Mister Max a écrit :
Quelqun connaitrai t'il le matos de matmatah?!


Le matos de matmatah

Gabouel
  • Gabouel
  • Vintage Méga utilisateur
et le matos de fsttdggshd heyusjjhs periode debut 90's...
lemg
  • lemg
  • Vintage Ultra utilisateur
  • #1448
  • Publié par
    lemg
    le 24 Juil 2005, 20:19
gabouel a écrit :
et le matos de fsttdggshd heyusjjhs periode debut 90's...


Alors, fohfohziofjhp en ce qui le concerne utilise un rack 137,5 U contenant :
_ 12 eventide H3000 (un par demi-ton)
_ un switcher 43U contrôllant les rampes de vari-light
_ un espace évier-douche-lit pour le roadie qui ne quitte pas le rack de toute la tournée
_ 17 delays TC 2290, tous à fond et tous en série avant le canal übersaturé de son La Redoute custom parce que je cite : "putain ça leur vrille trop la tête aux crazy muthafucka du public, c'est trop le feeling rock ! Fuck yeah "
_ un switcher 8U dans lequel sont insérés les contrôles à distance d' un distributeur de boissons pour son solo de 23min (chaque fois qu'il attaque un arpège, une canette bondit dans le public. On dénombre à ce jour 26 spectateurs morts piétinés)
_ une télé pour le public durant le solo de batterie
_ une alimentation stabilisée avec une fente qui produit la facture électricité à la fin de chaque concert. Il est intéressant de noter que fsttdggshd heyusjjhs est le premier groupe à avoir décidé de faire payer la dite facture par le public. Une fois le show commencé, toutes les issues sont condamnées, et ce jusqu'à ce que la somme finale soit récoltée au sein de l'assistance.

fiodfuiofhfuo quant à lui est plus sobre. Il utilise un jack de 50cm. Et c'est tout parce que je cite : "man, le rock'n'roll, c'est la simplicité. No bullshit man !"
Mark Morton (Lamb of God) - pure American death metal

Main Guitar: 2005 Jackson Custom Shop MM1 Prototype, grey stain, coil splits.
Amps: Mesa Boogie Mark IV (one with EL34s, one with 6L6s), Boogie Traditional Recto Cabs w/ vintage 30s
Strings: GHS Boomers .010
Pickup(s): Invader Bridge, Jazz Model Neck
Other: Planet Waves cables



Si quelqu'un en sais plus sur lamb of god... Je suis preneur!


le site de seymour duncan!
lemg
  • lemg
  • Vintage Ultra utilisateur
  • #1450
  • Publié par
    lemg
    le 25 Juil 2005, 11:22
guillal_1 a écrit :
Mark Morton (Lamb of God) - pure American death metal

Main Guitar: 2005 Jackson Custom Shop MM1 Prototype, grey stain, coil splits.
Amps: Mesa Boogie Mark IV (one with EL34s, one with 6L6s), Boogie Traditional Recto Cabs w/ vintage 30s
Strings: GHS Boomers .010
Pickup(s): Invader Bridge, Jazz Model Neck
Other: Planet Waves cables



Si quelqu'un en sais plus sur lamb of god... Je suis preneur!


le site de seymour duncan!


LAMB OF GOD

Les schémas parus dans guitar world:

Mark Morton


Willie Adler


(J'adore la deuxième, secret weapon ! )

J'ai aussi des photos qu'il faudrait que je scanne. Elles ne font que confirmer les schémas. Je le ferais peut-être, mais plus tard.
Visualdistortion
Alex5 a écrit :
t'es sur ? une seule pédale ça me parait très léger meme si c'est pour Loser.


De la bouche de john lui-même :

It was very simple. I just used a Green Ibanez Tube Screamer and the white Boss chromatic tuner. Then right into the Marshall Mode 4.

I just use the volume knob for adjust the distortion
lemg
  • lemg
  • Vintage Ultra utilisateur
  • #1452
  • Publié par
    lemg
    le 25 Juil 2005, 15:53
THE DOOBIE BROTHERS

Et donc :

"Guitar.com: What kinds of guitars and gear are you using in the studio?

Simmons: All the guitars that I play are custom-made Strat copies. A friend of mine who was one of our techs made three for me, and theyre a little bit different from your normal [Fender] Stratocasters. The bodies are made out of spruce instead of maple or mahogany, so theyre a little lighter. Theyre easier for me to play. He did a little custom stuff. As you get up towards the 12th fret where the neck is connected to the body, he narrowed the body, making it easier to play up high. He also added an extra fret. And he put some custom EMG pickups on them. I also use a guitar that I bought when I was 15. Its an Epiphone Texan and Ive used it on every record -- usually for the acoustic parts. Ive also got a Martin D-35 and a Gibson Hummingbird.
John [McFee] has a Roland virtual guitar that Ive used in the studio. I ve been using it a little bit more lately because its convenient. Its there and anytime I need a sound, I dont have to plug it into a different amplifier or anything. I just dial it up with the Roland VG-8. Im also a real big fan of vintage guitar amps. Ive got a tweed [Fender] Bandmaster that Ive used a number of times in the studio. Its got three 10's. Its kind of an oddball amplifier but it sounds really great. Its got a real good bluesy kind of sound. And Ive gone away from pre-amping to the DigiTech system. I also have a rack-mounted gold Roland unit. Its got about 200 pre-sets on it.

Johnston: Basically, I do most of my stuff on Paul Reed Smiths. I also have a couple of Strats that were made for me by Mark Brown. Hes our guitar tech from the 70s and hes an incredible guitar maker. In the studio Im also using a 1965 Martin 00-18 and a 1975 Martin 00-28."
jpboogie
Il faut avoir fait quelle école d'ingénieur pour pouvoir se servir de ces trucs là ? J'ai l'air malin moi moi maintenant avec mes quatre pédales d'effets .... Pffff
Boogie Woogie All Night Long (et plus longtemps si nécessaire) !!!
----------------------------------------------------------------------------
https://www.facebook.com/delta17music/

En ce moment sur effet guitare...