Le matériel des guitaristes pro(s) - (Sommaire en page 1)

Rappel du dernier message de la page précédente :
lemg
  • lemg
  • Vintage Ultra utilisateur
  • Publié par
    lemg
    le 17 Janv 2005, 14:59
PIERRE BENSUSAN

"Pierre Bensusan’s principal guitar is a Lowden S-22 acoustic with a single cutaway, custom built by George Lowden in 1978. Strings used for DADGAD tuning are D’Addario in gauges .056, .042, .032, .023, .017, .013. Bensusan also owns a harpguitar—6 guitar strings plus 17 chromatic bass strings—made by English musician and luthier, Dave Evans, in Belgium. Both instruments are electroacoustic with Japanese-made piezoelectric transducers mounted in the bridge saddles.

Output from the instrument goes first into a TC Electronics booster pedal which serves as preamplifier, thence to a rack containing the following: T.C. Electronics TC1128 Programmable Equalizer and Spectrum Analyzer; TC Electronics chorus/flanger pedal; Lexicon LXP-15 reverb/multi-effect unit; Alesis Quadraverb; TC Electronics 2290 digital delay; ART SGX 2000 multi-effect unit; Alesis Data Disk; Roland A880 MIDI dispatch unit.

Switching and on-stage equipment control is handled by a collection of foot-operated devices, including: TC Electronics 0144 foot controller; MIDI-Mitigator foot controller (to access preset effects configurations); Ernie Ball volume pedal. A Mackie 16-channel mixer is used to control stage monitor mix."

ET

From "Pierre Bensusan: France's Leading Acoustic Export" GP June 1995 (Doug Sprei): Bensusan still deploys a multi-effects rig and MIDI foot controller. His venerable Lowden guitar, outfitted with a Japanese piezo pickup and internal dynamic microphone, is run into a stereo preamp made by Dutch designer Theo Sharpath. From there it goes into an Ernie Ball volume pedal, a TC Electronic chorus pedal, and an ART SGX-2000 processor. The signal then moves to a TC Electronic 28-band digital EQ (which is also an analyzer), an Alesis Quadraverb, and finally a TC digital delay with 65 seconds of delay or looping time.

Un lien sympa pour les "accousticiens" : http://www.museweb.com/ag/amp/(...)Baren

ULTINEO2
bah ça n'intéresse surrement pas grand monde mais j'aimerai bien savoir le matériel qu'utilise Maroon 5 et the Servent parce j'aime bien le son de ces deux groupes, voilà !

Perso j'ai rien trouvé mais bon !

Amicalement

Nicolas
lemg
  • lemg
  • Publié par
    lemg
    le 19 Janv 2005, 13:06
MANIC STREET PREACHERS

Wireless
A/B Switch Box (A/B for acoustic/elettric pickups):
1st output. DI into PA System for acoustic bridge
2nd output. Boss FZ-2 Hyper Fuzz (used as clean booster for some solos)
Boss BF-2 Flanger
Boss CH-1 Super Chorus
Boss TR-2 Tremolo
Boss DD-5 Digital Delay
A/B Switch Box (clean/dirty sound)
A (clean): 2 Trace Elliot Speed Twin C50 Combos into Marshall 1960 cabs (one stage left, one stage right) - sometimes, Fender Twin Reverbs are used instead
B (dirty): Switcher Rack - to amps:
Vox AC-30
Marshall JCM900 SLX Heads into Marshall 1960 Vintage Cab (one backup)
Orange AD30 Combo
Orange OTR Heads intro Orange 4x12
lemg
  • lemg
  • Publié par
    lemg
    le 19 Janv 2005, 13:19
DOLLY

Gabouel
  • Gabouel
  • Vintage Méga utilisateur
il est toujours en activité ce groupe?
lemg
  • lemg
  • Publié par
    lemg
    le 19 Janv 2005, 13:54
gabouel a écrit :
il est toujours en activité ce groupe?

Quoi, Dolly ?
Oui, il me semble.
Gabouel
  • Gabouel
  • Vintage Méga utilisateur
tiens tant qu'on y est t'as une petite idee pour la pedale située a coté du jack de la gratte, avec deux gros potard et deux plus petits au dessus???

(posé par terre a droite du pedalier)

putain je sais je suis chiant...
AlbiniRabbit
Rien sur Jack White des Stripes du même nom ?
Alex5 a écrit :
ca consomme combien de courant tout ca ? combien ca coute en tout ? lol je rigole
jen profite pour en remettre une :

Qq un peut me dire ce qui est utilisé pour réaliser des schémas de ce type svp??

merci @+
Werty
  • Werty
  • Custom Cool utilisateur
  • Publié par
    Werty
    le 19 Janv 2005, 23:09
Salut, c'est sur http://www.guitargeek.com qu'on les trouve et pour faire le tien perso tu n'as qu'à copier/coller les pédales qui t'intéressent
lemg
  • lemg
  • Publié par
    lemg
    le 20 Janv 2005, 13:12
ULTINEO2 a écrit :
bah ça n'intéresse surrement pas grand monde mais j'aimerai bien savoir le matériel qu'utilise Maroon 5 et the Servent parce j'aime bien le son de ces deux groupes, voilà !

Perso j'ai rien trouvé mais bon !

Amicalement

Nicolas

Pour Maroon5, le seul truc que je sais, c'est qu'ils jouent sur des amplis bad cat avec pour les guitares, des classiques (les paul, strat...)
lemg
  • lemg
  • Publié par
    lemg
    le 20 Janv 2005, 13:17
TOOTS AND THE MAYTALS

Werty a écrit :
Salut, c'est sur http://www.guitargeek.com qu'on les trouve et pour faire le tien perso tu n'as qu'à copier/coller les pédales qui t'intéressent

merci pour l'info

@++ gruth
Anaon
  • Anaon
  • Custom Total utilisateur
  • Publié par
    Anaon
    le 21 Janv 2005, 11:44
Salut lemg, on ne se connaît pas mais dic-donc, tu viens de nous créer un topic d'anthologie là!!

J'ai bien passé plusieurs jours à tout lire

C'est mon premier post sur ce forum en tout cas, merci pour ce topic, j'apporte ma petite contribution...

Steve Howe de Yes
Steve's Equipment List

Yes 35th Anniversary Tour - Europe 2004

Guitars

Fender Stratocaster
Fender Telecaster
Gibson ES175D
Gibson ES175D/SH
Gibson ES345
Gibson Les Paul / VG 88
Gibson Les Paul Junior
Gibson Chet Atkins
Martin 0018 SH
Martin MC 28
Martin Style C
Martin J12-65M
Kohno Model 10
Fender Dual Pro' Steel
Steinberger 12 String
Portuguese 12 string
Line 6 Variax

Amps

2 Fender Twin Reverbs (’65 reissues)

Effects

Boss mixer (six channels, four of them stereo)
Roland GP100 effects processor
Lexicon Reverb
Applied Acoustics preamp
Korg Toneworks tuner
Lexicon Jam Man
Korg A3 processor (with Steve Howe card)
Roland VG-88

Pedal board

3 Ernie Ball Volume pedals
Korg Multi-pedal
Electro Harmonix Big Muff
Danelectro Oh Daddy unit

Monitors

Sound Projects Master Blasters (acoustic and special guitar sounds)

Source : www.stevehowe.com

-----------------
Quelqu'un en saurait plus sur son matériel de l'époque?

Sinon par rapport à Marillion et Steve Rothery, personne n'en saurait plus sur ses pédales? D'où vient sa disto ou ce genre de choses, j'arrive pas à trouver ça, nulle part... Il a un son incroyable ce guitariste...

Merci à vous!!

En ce moment sur effet guitare...