Le matériel des guitaristes pro(s) - (Sommaire en page 1)

Rappel du dernier message de la page précédente :
Invité
  • Invité
  • Special Total utilisateur
Salut !

J'ai vu récemment une video de Pain Of Salvation sur Youtube, et pas moyen de mettre un nom sur les guitares utilisées par Daniel et Johann...


(la qualité de la presta est discutable mais c'est pas là le sujet ^^)

Quelqu'un pourrait-il jeter un oeil et m'en dire un peu plus ?

Merkii
Anaon
  • Anaon
  • Custom Total utilisateur
Elles font partie de la gamme custom signature de la marque polonaise Mayones, il y a quatre modèles sous la série Regius Elements: Water, Fire, Air et Earth, signature Daniel Gildenlöw donc.
Invité
  • Invité
  • Special Total utilisateur
Huuum, jolies ces guitares !

Je savais même pas qu'il avait un modèle signature, j'étais resté à l'époque où il jouait sur Parker.

Les Mayones sont magnifiques ! mais pas à la portée de toutes les bourses

Merci pour ta réponse !
Anaon
  • Anaon
  • Custom Total utilisateur
Y'a pas de quoi

Perso j'ai été un peu déçu par ces modèles, elles sont jolies mais manquent un peu de personnalité d'un point de vue esthétique je trouve, enfin elles sont sobres. Niveau son ça doit être impeccable ceci dit! Par contre, niveau disponibilité, je me demande ce que ça donne, les différents modèles devaient sortir à la suite, je ne sais pas trop où ça en est...
Invité
  • Invité
  • Special Total utilisateur
Ouais, ça sent un peu le coup marketing cette affaire...
Salut,

personne n'aurait-il un petit topo' sur le matériel qu'utilisais Lightnin' Hopkins?

@+
lemg
  • lemg
  • Vintage Ultra utilisateur
  • #5766
  • Publié par
    lemg
    le 22 Janv 2008, 17:51
KEITH RICHARDS


Parmi les effets, on distingue, le Tube Tape echo de Fulltone, un rack echo/reverb Lexicon (MPX100 je crois), un egaliseur paramétrique TC electronic 1140 ainsi que 5 pédales montées en rack : Ibanez TS-9, MXR delay, Tremolo, Fuzz et visiblement une univibe.
Le rack Topeka doit être une unité custom (Topeka étant le nom de son fabricant).
Plus des tonnes d'utilitaires (émetteurs Shure...)
lemgement lemg
Sick sad world
Sunn O)))

Alors c'est du sunn mais lesquels?

Si quelqu'un a Earth aux premières époques...
J.
  • J.
  • Vintage Top utilisateur
  • #5768
  • Publié par
    J.
    le 22 Janv 2008, 21:13
Je me souviens d'une photo de Dylan Carlson avec une Iceman et un mur de Marshaux derrière lui… mais je sais plus où je l'ai vue, soit sur la pochette de Sunn amps and smashed guitars (ce serait paradoxal vu la mention d'amplis Sunn dans le titre même), soit quelque part sur internet… ?
En tout cas sur le moment j'ai été déçu de voir des Marshall derrière lui…

[edit] Les voilà, c'est sur le site officiel et ça date de '95 (c'est des photos Subpop) 

Vu que c'était un concert en Europe, peut-être que les amplis ont en fait été prêtés…
Peut-être que ça a déjà été posté plus tôt dans le topic, je sais plus.
(C'est quoi la pédale sur la première image ? une Blue Box ?)
Jean
J.
  • J.
  • Vintage Top utilisateur
  • #5769
  • Publié par
    J.
    le 22 Janv 2008, 21:57
Mogwai : un topic méga instructif 
Jean
fuzzbox85
John McLaughlin passe à l'ere numérique.

Tiré du site officiel



STAGE SETUP

Here is my setup for the Apple PowerBook 12' (G4) that I use to replace my old touring rack, which was the Sony M7 effects unit that is not made anymore.
The principal reason for using the Mac LapTop was due to the fact that the Airlines trashed a lot of equipment, and as you know, they refuse any kind of liability for damage.
With my sound technician, Marcus Wippersberg, we created a Logic Pro 7 setup with one audio input for the guitar, and we input the midi from my Godin Freeway through a Roland G20 which is USB� directly to the LapTop.
The Guitar signal arrives from an M-Audio 410 via FireWire to the computer. I send it directly through Amplitube 2, which is a very nice program, add some delay, and then it is bussed into 2 more channels which are then EQ�. Logic Pro 7 has some very nice PlugIns, and I use the channel strip EQ for each channel, and add a bit of chorus to each channel. This makes the sound more random in terms of chorus, less predictable. Of course, you can do a little more EQ on these channels to get the exact tone you want.
The output of these two channels is sent through outputs 1 2 of the M-Audio 410.


Here is synth setup in my stage setup
I use the following softsynths

- Logic 7 EVP88, ES1 and ES2.
- Spectrasonics Atmosphere and Distorted Reality.
- The synth sounds are output through outputs 3 and 4 of the M-Audio, which allows the sound engineer to EQ them separately from the guitar.
This setup has worked very well for me in all kinds of musical situations.
I recently did a tour of the US, and actually used an amp which was kind of nice too �sort of �ack to the 70�� however, using the PowerBook, Logic Pro and the M-Audio, you have a lot of flexibility, plus total control of your sounds, both audio and midi.
lemg
  • lemg
  • Vintage Ultra utilisateur
  • #5773
  • Publié par
    lemg
    le 23 Janv 2008, 14:04
KERI KELLI

est le guitariste d'Alice Cooper, et son pédalier ressemble à ça

Citation:
How do you craft the tones for the various musical phases of Cooper’s career?
The majority of the stuff we’re playing is the ’70s era—about 85 percent of the set—and I’m sure they were playing cranked Marshalls back then. So the gain isn’t too saturated, and I actually think it’s more powerful to have guitars playing with less gain—not clean, but not buzzy, either. I set channel one on the Diamond head for a clean tone—something that sounds great on “Welcome to My Nightmare” with my ’74 Strat set to the neck position. Then, there’s my main tone on channel two—which is a very powerful, old-school rock sound. I use that channel about 90 percent of the time for rhythm and lead—I don’t use any kind of solo boost. For a little more hair—like on Alice’s 1989 hit, “Poison”—I will go for a more modern, saturated tone using the B section gain on channel two.

Are you constantly playing with the controls on your guitar to change tonal colors?
No. My tone knobs are basically disconnected, and whenever I’m playing live, the guitar’s volume is usually full up. For solos or certain sections, I’ll go to the rhythm pickup to get that tone, but I’ll typically stay on the bridge pickup.


Citation:
Guitars: Two Les Paul Standards (tobacco burst and standard burst, both with Seymour Duncan Alnico Pro humbuckers in the neck and bridge), Gibson Firebird (white with blood splatters—also loaded with Seymour Duncans), ’74 Fender Stratocaster (fretboard is scalloped; pickups are Seymour Duncan Vintage Staggered), Gibson Les Paul SG Custom, Crafter GLXE-3000S. All guitars are tuned to Eb.

Amps: Two Diamond Amplification Spec Op 100-watt heads (one primary, one backup amp) into six Diamond Amplification Spec Op 4x12 cabs (three loaded with the stock setup of two
Vintage 30s and two Celestion G12H Anniversarys, and three loaded with four Vintage 30s.

Effects: The pedalboard includes a Voodoo Lab Pedal Power II, a Morley Bad Horsie wah, a Voodoo Lab Analog Chorus, a DigiTech digital delay, an Ernie Ball Volume Pedal, a MXR Phase 90, and a Dunlop DC Brick. Connected to the amp’s effects loop are an MXR Super Comp, a DigiTech Synth Wah, and an ISP Decimator.

Strings & Things: Dean Markley Jimi Hendrix strings (.011-0.52), In Tune custom extra-heavy picks, Shure UC LX wireless.
lemgement lemg
lemg
  • lemg
  • Vintage Ultra utilisateur
  • #5774
  • Publié par
    lemg
    le 23 Janv 2008, 14:42
ERIC JOHNSON
lemgement lemg
lemg
  • lemg
  • Vintage Ultra utilisateur
  • #5775
  • Publié par
    lemg
    le 23 Janv 2008, 14:46
JOE PERRY
lemgement lemg

En ce moment sur effet guitare...