Le matériel des guitaristes pro(s) - (Sommaire en page 1)

Rappel du dernier message de la page précédente :
Ostinatou


Voilà les clips les plus récents, l'album est sorti cette année.
etbapman
Yu a écrit :
lemg a écrit :
Yu a écrit :
Matos de Dir en grey :

Pour Die, c'est Mesa/Boogie Road King et baffles 4x12 Rectifier

Pour Kaoru, d'après les clips, c'est baffles Marshall et (selon un forum) tête Diezel VH4. Et il a l'air d'avoir une de ses signatures Viper montée en EMG, sur une photo récente, alors qu'il est censé être en Seymour Duncan.


Dans le rack, j'aperçois diverses pédales, deux Rocktron patchmate et un Eventide H3000. Je détecte également un multi genre Roland/Yamaha sans pouvoir l'identifier exactement.


Vu la merde qu'il font maintenant, déjà que c'est abusé de jouer sur Roadking, mais qu'est-ce qu'ils vont foutre avec un Eventide... à moins que ce soit pour faire en sorte que leur son ressemble à rien, et alors c'est réussi.



Il doit meme y avoir un triaxis si je ne m'abuse...
lemg
  • lemg
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  • #4697
  • Publié par
    lemg
    le 17 Juil 2007, 17:39
Effectivement, j'avais vu cette rangée de points rouges et je n'avais pas tilté sur le coup mais tu dois avoir raison.
lemgement lemg
Anaon
  • Anaon
  • Custom Total utilisateur
Je cherchais des infos sur Doyle Bramhall, guitariste que l'on retrouve sur le dvd de Roger Waters, In The Flesh et qui, je trouve, a un super son! Bref, j'ai trouvé une photo de son pedalboard
Nathan.
Eh bah, Doyle Braham II il a vachement diminué son pédal board !

Dans mes souvenirs, c'était un truc impossible, un peu comme si Fruciante regroupait toutes ses pédales sur un pédalboard de forme carré
lemg
  • lemg
  • Vintage Ultra utilisateur
  • #4700
  • Publié par
    lemg
    le 18 Juil 2007, 11:27
Effectivement, une version plus ancienne (déjà en accompagnement de Clapton) donne ceci

Avec Waters, je ne n'ai que ça :

Citation:
Doyle Bramhall II – Bramhall, who toured with Waters in 1999 and 2000, played two custom-built Stratocaster copies (one red, the other blue) a majority of the time. As a left-handed player, Bramhall’s rosewood guitar necks would be strung upside down (a right-handed neck with the thin strings on top, thick strings on the bottom.) The Strat bodies would be the same as a left-handed guitar. In 1999, for “Comfortably Numb,” Bramhall would sometimes use a sunburst hollow-body electric guitar. In 2000, he switched to a vintage pre-CBS sunburst Fender Strat with a rosewood fretboard as his third guitar. Bramhall used two Yamaha Amp heads into two 4 X 12-inch Marshall speaker cabinets. He would also use an acoustic guitar on occasion.
lemgement lemg
Mana
  • Mana
  • Special Cool utilisateur
  • #4701
  • Publié par
    Mana
    le 18 Juil 2007, 12:15
Hello !
Quelqu'un aurait-il des infos sur le matos live de Geoffrey Burton, le fabuleux guitariste qui accompagne Arno en ce moment ?
Je sais juste qu'il joue sur une jaguar, une gretsch (le modèle B.Gibbons), quelques bizarreries, le tout sur un Mesa Mark IV + baffle marshall il me semble...
merci
Fuzzbox 85
Article sympa sur Frank Zappa


Citation:
The Guitars Of Frank Zappa

By Darrin Fox | August 2006

“Considering Frank rarely used anything stock, it’s difficult to ape his tones,” says Dweezil Zappa, who is trying the best he can to get close to his old man’s sonic deviancy on the Zappa Plays Zappa Tour. “For the most part, it’s really about having the right midrange, and being able to get controllable feedback at will. Frank devised a way to make that happen by fitting his guitars with onboard preamps that put drastic EQ control at his fingertips, and kicked out a ridiculous amount of boost—up to 18dB. Frank really loved screwing around with stuff, and making it work for him and the way he played.”

Dweezil kindly gave us access to several of his father’s guitars and amps—which we’ve presented here with as much detail as possible, given the fact that mysteries still remain about some aspects of these instruments.

- This is the Pignose amplifier that was responsible for the bulk of the nasty guitar tones found on the Apostrophe’ and Over-Nite Sensation albums. This little piggy couldn’t escape modification either, as evidenced by the two XLR jacks on the back. Zappa appeared on the Mike Douglas Show in 1976, where he can be seen walking onstage to perform “Black Napkins” with this Pignose in one hand and the Baby Snakes SG in the other.

-The “Baby Snakes SG,” was Zappa’s main guitar for the latter part of the ’70s. The guitar is not actually a Gibson, but rather the creation of “a guy in Phoenix,” who made his way backstage and sold the guitar to Zappa for $500. Though its playing feel is a lot like a Gibson SG’s, closer inspection reveals such non-Gibson details as a 23rd fret and some nifty inlays and ornamental woodwork. Luthier/electronics maker Rex Bogue—the man who Zappa also tasked to bring Hendrix’s charred Miami Pop Festival Strat back to life—added various delights to this guitar, such as phase switches and an onboard preamp (Bogue passed away in 1996). Great googley moogley! Go to guitarplayer.com to see Dweezil Zappa run you through this guitar’s tones while plugged into his dad’s infamous Pignose amplifier.

-This stock, mid-’70s 100-watt Marshall JMP head was a mainstay in Zappa’s setup from 1974 on through the 1979-84 tours.

-This ES-5 Switchmaster was used on the first three Mothers of Invention records. We also know that Frank plugged it into a Fender Deluxe for the album Freak Out! He had the portly, knob-festooned jazz box later outfitted with Barcus Berry pickups and even more switches and knobs that, according to Dweezil, are no longer functioning.

-Pictured on the Shut Up And Play Yer Guitar cover, this Les Paul Custom is loaded with Seymour Duncan humbuckers, and has been outfitted with a Dan Armstrong Green Ringer circuit (which was installed in the control cavity) and an XLR output jack. An extra knob located in the midst of the stock controls is a nine-position rotary switch that allows for single-coil/humbucker and out-of-phase options. The mini-toggle switch selects between series and parallel operation. Arf!

-Known as the “Roxy SG,” this is the same guitar used and pictured on the 1974 Roxy & Elsewhere album. Though the two non-stock switches on the guitar’s lower horn were present in the Roxy era, the guitar has been augmented since those days with a mirrored top and various preamps, phasing switches, and active-filter circuits.

-Martin’s Dick Boak helped us identify this guitar, which is a D-18S 12-fret “standard” Dreadnought with a slotted headstock; Brazilian rosewood fretboard, headplate, and bridge; and mahogany back and sides. It was used on the 1974 recording of “Sleep Dirt” and the tune “Blessed Relief” from The Grand Wazoo. Zappa traded a Telecaster to get the Martin from its owner, Mark Volman (a.k.a “Flo”) from Zappa’s early-’70’s Flo and Eddie lineup.

-Used on his last tour in 1988, this custom-made Performance solidbody sports concentric knobs along with tiny screwdriver-adjustable trimpots to accomodate the tone tweezing Zappa was so fond of. “The trimpots are identical parametric filter circuits,” explained Zappa’s tech, Midget Sloatman, to GP in 1995. “One trimpot is dedicated to bass frequencies from about 50Hz to 2kHz, and the other one affects the top-end frequencies from about 500Hz up to 20kHz. The filters also featured a variable resonant frequency (or ‘Q’) knob that allowed Frank to control the feedback characteristics of his rig in any hall. He could basically tune his guitar to the room, determine how the room responded to the amplifier, and then use the Q control to elicit the feedback he wanted. Frank also used the active filters to emphasize the highs in the 4k to 8k range in order to bring out the nuances of the strings. He wanted to really hear what his fingers were doing, even if he wasn’t picking every note.”

-Given to Zappa by a Hendrix roadie, this formerly sunburst Strat was mutilated by Hendrix at the 1968 Miami Pop Festival. Zappa had it hanging on a wall in his basement for years until Rex Bogue put it back together with Zappa-approved electronic delights, such as a Dan Armstrong Green Ringer and a Barcus-Berry pickup buried in its original replacement neck! This neck, however, is a fairly new addition, as is the tortoise shell pickguard.
lemg
  • lemg
  • Vintage Ultra utilisateur
  • #4703
  • Publié par
    lemg
    le 18 Juil 2007, 12:46
Mana a écrit :
Hello !
Quelqu'un aurait-il des infos sur le matos live de Geoffrey Burton, le fabuleux guitariste qui accompagne Arno en ce moment ?
Je sais juste qu'il joue sur une jaguar, une gretsch (le modèle B.Gibbons), quelques bizarreries, le tout sur un Mesa Mark IV + baffle marshall il me semble...
merci


J'ajoute qu'avec Bashung, il utilisait également un Vox AC-30 et un deuxième ampli, mais me rappelle pu, désolé.
Tout un tas de pédales par terre, mais pour les distinguer, c'était mission impossible.
Et difficile à trouver sur le net.
Peut-être sur tasteofindie. Je vais voir.
lemgement lemg
erratom
Daron Malakian de SYSTEM OF A DOWN

époque : 1er album :
matos : Strato et ampli Carvin
______________________
Vends Keeley Aurora Reverb

_______________________________
Ostinatou
Matos de Galneryus en 2005

L'ancien bassiste jouait sur basse ESP, Syu n'avait pas encore sa propre signature chez la même marque, et en plus d'avoir joué sur Hughes & Kettner WARP X, il avait aussi un Triamp mk I et mk II, avant de passer définitivement chez Marshall (qu'il possédait déjà apparamment). Je vois aussi un accordeur rack genre KORG DTR-I.

Dans les DVDs de Young Guitar récents, on l'a aussi vu utiliser un multieffet BOSS GT-8.
Edit : je l'ai vu sur une vieille vidéo live avec un Peavey 5150.
gregchat
PedalBoard de Doug Wimbish (bassiste de Living Colour)

Photo prise avant hier au New Morning. Ils étaient en concert les 18 et 19 juillet.

ENORME
lemg
  • lemg
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  • #4707
  • Publié par
    lemg
    le 20 Juil 2007, 12:01
Et ça, ça n'est que le bassiste. Imaginez le guitariste.

(D'ailleurs, tu n'aurais pas la même chose concernant Vernon Reid ?)

Le delay Line6 a salement morflé.
lemgement lemg
gregchat
Bah franchement à part la Pigtronix toute à droite, TOUTES les pédales ont morflé

Pour Vernon, faut que je vois avec mon bassiste s'il a pris des photos.
Pas de gros changement pour Vernon : une clone theory E-H et une autre mais je ne sais ce que c'est.
Ribal
  • Ribal
  • Custom Méga utilisateur
Voila plein de truc pour les fans de Trivium ( pris lors d'un concert + en backstage )

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