muse a écrit :
salut les fuzzeux,
je ne sais pas si le sujet a déjà été abordé mais quid de l'usage de fuzz sur un ampli saturé?
je joue sur une sovtek mig100 (son typé 800), tete monocanale reglée en gros crunch.
les fuzz sonnent en général bien plus sombres quand on les empile sur de la disto. j'aimerais une fuzz qui perce bien dans un mix de groupe à deux guitares.
apparemment la carcosa s'en sortirait pas trop mal mais toutes les demos que je trouves sont sur un ampli en clean.
est-ce que c'est un problème que d'autres rencontrent? ou bien est ce que les amateurs de fuzz jouent toujours sur son clair?
merci
La Fuzz Fella de chez Chase Tone ne devrait pas te laisser indifférent.^^
Citation:
The FUZZ FELLA™ BLUE BC108C's FUZZ control is setup so all of the range is from 100% to 80% with a Stratocaster and 100% to 70% with a Les Paul. It creates a different fuzz tone than if the travel was spread throughout the range of the fuzz pot. It just worked best with this edition. It's best to set the FUZZ knob with the guitar volume rolled back instead of setting the amount of fuzz with the guitar volume maxed out.
It's also setup this way so that you can dial the FUZZ knob back below 80% on a cranked amplifier. This way you can color and layer the Fuzz Fella over the pushed amp without having too much noise or having too much gain/distortion. It's also great for stacking with an overdrive.
Lastly, there's actually more range packed into the 100% to 70% on the FUZZ knob than the 100% to 35% on the '68 RVF.
It also effects how the other controls interact. You can now dial the FUZZ knob nearly to max and reduce the BASS knob to a minimum for a great overdrive tone.