Le matériel des guitaristes pro(s) - (Sommaire en page 1)

Rappel du dernier message de la page précédente :
Doc Plus
Jared Leto je l'aime bien comme acteur.
30 second to mars, juste 2 ou 3 chansons.

Quand il fait une tele, juste une chanson, le chant est ok.
J'ai maté les videos de je sais plus quel festival pour vous indiquer le materiel, et on voit qu'il a du mal a tenir tout un show ... m'enfin ptet que c'etait juste ce soir la.
From yesterday ... en live vocalement ... euh ...
Vends Seymour Duncan SM-3 et Méca grover
Airut
  • Airut
  • Special Ultra utilisateur
le matériel des Bad Brains (ça n'as pas changé depuis une vingtaine d'années)
Ooooh... :O
Airut
  • Airut
  • Special Ultra utilisateur
greham a écrit :
Quelqu'un pour Sadist?


guitar backline: Flextone II ;
Morley expression pedal ; Morley wah pedal ;
lead 1960 stereo 300 watt cabinets (x2)
keyboards: Motif 7; X3; TX81Z; TX802; line mixer 1202 vlz

bass backline: Trace Elliot Head;
SWR 700 watt & EDEN 500 watt bass speaker
bass: MANNE 5 strings left hand;
Bruno Traverso 6 strings left hand.
Ooooh... :O
Airut
  • Airut
  • Special Ultra utilisateur
pour le groupe Filter

en résumé
Frank Cavanaugh (basse)
Washburn M-13 (dropped C, dropped A, dropped D)
Seymour Duncan Basslines STK-J2B Hot Stack for Jazz Bass

dropped D
Ampeg SVT 4-Pro + Sans Amp or Mesa Boogie V-Twin pedal
dropped A and C
SVT 4-Pro + Crown K- power amp
4 Ampeg Classic 8x10's
Randall iso-cab

Geno Lenardo (guitare)
Fenders Stratocaster Custom Shop (dropped D, dropped C)
Fender CS Subsonic (baritone AEADF#B)
Fender Telecaster Doc Holiday???
Seymour Duncan Parallel Axis Trembucker
Seymour Duncan Invader
Seymour Duncan Hot Rails
D’Addario .010-.052
Dunlop .73 mm Tortex

Marshall JMP-1
Marshall JCM 2000 TSL 100
Groove Tubes Speaker Emulator
Hughes & Kettner Tubeman Plus
Hughes & Kettner Triamp
Diezel???
Ooooh... :O
Nathan.
Nathan. a écrit :
Vous auriez des infos sur le matos de John Mayer ?

Car les pages et liens sur le topic sont morts ou ne contiennent que quelques photos.

Ce qui m'intérèsse c'est d'avantage l'ampli et le pédalboard que les guitares.


Personne ?
electric church
Paul Gilbert change de crémerie...

"The recent G3 tour gave me the opportunity to jam with Joe Satriani and John Petrucci every night for a month. Both Joe and John have amazing tones, and playing with them inspired me to take a closer look at my own guitar sound. My search led me to my new favorite amp: The Marshall Vintage Modern. I'll be playing a pair of Vintage Modern 2266c combo amps on my European tour. If you want real rock tone, try one now!"

Trouvé sur son site: www.paulgilbert.com
fan de Michael Landau
membre du Soldano users club
membre du Galabert users club
recherche Palmer PGA04...
electric church
Nathan. a écrit :
Nathan. a écrit :
Vous auriez des infos sur le matos de John Mayer ?

Car les pages et liens sur le topic sont morts ou ne contiennent que quelques photos.

Ce qui m'intérèsse c'est d'avantage l'ampli et le pédalboard que les guitares.


Personne ?


j'ai trouvé ça sur un forum u.s.

"last time i checked, he uses a Victoria Bassman Clone (45-410 model), a Victoria Reverberato Head, a Fender Super Reverb Blackface (reissue... drool, this amp rules), a fender Vibro-King, and dumble overdrive special. The signal is split and fed into all these to get that rich, warm tone of his...

As far as effects go, I'm ALMOST sure he's got a bunch of toys patched into a MIDI foot controller to dial up any number of combos... Before this, his chain included a Roger Linn Adrenalinn Effects Box, a Hughes and Kettner Rotosphere (for that washy sound on covered in rain and a few others), a T-Rex CompNova Compressor (boost the lows and cuts the highs just enough for more sustain on his leads), a Boss DD-5 digital delay (though, he's also got the Electro Harmonix Memory Man and the Mooger Fooger Analag Delay, but I couldn't tell ya why he has all three), a Fulltone Full-Drive Overdrive Pedal (though, I know for a fact that he's toyed between this and the Ibanez TS-808 booster and the Marshall Bluesbreaker II for his overdrive - i'm not sure which one he's using these days), a Fultone Super-Trem Tremolo Pedal (to get that vibrato when he leads on Neon live)...

That's about as current as I can tell you..."

en bonus une interview de John Mayer

"(01.27.05)

Hey (gear) guys and gals -

I thought it might be fun to post a little something regarding gear, specifically that endless hunt for our guitar tone. ItÕs as much of an obsession for me as it is for some of you, and I want to share a little of what IÕve learned over the past few years. I read through some of the posts in this part of the forum, and I canÕt get over how much of a positive spin youÕve put on the guitar community. ItÕs has a tendency to be jaded, and I love to see that youÕre getting happiness and fulfillment out of it and not frustration.

There are some misconceptions that seem to constantly perpetuate, and I want to try and bust one of them up right now. Oh, and it should be noted throughout that this all applies to my take on tone. If you like heavy metal, youÕll probably disagree with everything I have to say.

Distortion pedals Ð One thing to keep in mind with distortion Ð I should say overdrive pedals, so as to distinguish them from fuzz pedals, which is more of an effect unto itself - is that theyÕre really made to simulate overdriving an amp naturally. Vintage tube amps have a threshold where they break up past a certain volume. A distortion pedal is used to make that Ôbreak up soundÕ happen at lower volumes, which is a reasonable expectation. You canÕt turn a Ô65 Deluxe Reverb to Ô8Õ in your bedroom without making a lot of people miserable. Stevie Ray Vaughan used an Ibanez Tube Screamer (TS-808 ), which in the 1980s was regarded as kind of a cheap pedal. HereÕs the misconception; he didnÕt really use that much distortion at all. He did when he was going for that Jimi sound, but listen to most any early SRV tune and you wonÕt hear as much break-up as you might think. I hear people all the time (I even remember hearing myself) who just dime the Ôdrive knobÕ and think the ÔvolumeÕ is a master knob for it. ItÕs a concept known as Ògain stagingÓ - it has to do with the way that the volume of each part of your signal chain interacts with the next. The ÔvolumeÕ knob of an 808 is the most important. ThatÕs by definition, the overdrive part of it. The ÒoverdriveÓ should be thought of as the ÒcheatÓ knob. Remember this Ð kicking on distortion should make your guitar louder, not quieter. Quiet sounding loud is just strange. Setting gain staging will make sure that when you kick the pedal on, your guitar signal will get appropriately louder. Again Ð Stevie Ray used so much less distortion than you can possibly imagine. He was loud, and the way it hit the tape (and your ear) made that sound. I use a vintage 808, which has some properties that I like, but it is by no means the holy grail of tone. It has itÕs place, though. Everything does. Just remember that turning that ÒcheatÓ knob too high also cheats you of the natural tonal characteristics of your guitar. Do work that volume knob, though.

So what if you donÕt have the 600 bucks for an 808? DonÕt even worry about it. There are so many pedals designed to emulate it, itÕs not even funny. Purists want the original 808 because of some fairly esoteric microchip differences. The Voodoo Labs Sparkle Drive is somewhat close, (and dirt cheap!) but it can also have a really harsh high end. (WhatÕs in a name, right?) I think the Fulltone Fulldrive 2 is a FANTASTIC update on the 808. The Keeley-modded TS-808 reissue is very close to an 808. These pedals are what I call Òpaint chipÓ close. If you didnÕt have an original 808 to A/B with, you wouldnÕt know what you were missing. If youÕre looking for a good ÒedgeyÓ tone, check out the Marshall Bluesbreaker pedal from the early Ô90s. Not the BB-2 (bad), but the original. ItÕs a great beefy sound that colors strat pickups in a really interesting way. The tone knob is like a ÒB.B.Ó dial. If you feel like your guitar just wonÕt cut it in the mix with your band, but you donÕt necessarily want more overdrive, check out the Fulltone Fat-Boost, or the Keeley Katana. Kick it on for a solo, and itÕs like having your own personal mixing engineer ride your fader. I use a Keeley-modded Boss BD-2 pedal as well. ItÕs got itÕs own thing going on, and I like it. So many pedals are cool, and most every one has a place for something. ItÕs fun to listen to a pedal and then play to itÕs strengths.

Oh, hereÕs another misconception: True bypass is all-around better than buffered (regular) bypass. Not so. Think of your guitar cable as a hose, and your guitar only pushes a certain amount of water pressure out of it. After a certain length, youÕre going to need some more pressure to squeeze the water out. True-bypass takes the ÒinÓ and ÒoutÓ cables of a pedal and connects them as if they were one long hose. After a certain length, youÕll get some pretty hefty tone loss. I learned this when I unplugged my guitar from my pedal switcher and went straight into the amp. Guitar pedals without the TB serve as a buffer for the signal, and naturally keep that water flow going. Yes, sometimes the trade-off can be harsh; some pedals, while buffering your signal, can also adversely color it, even when in bypass mode. ThatÕs a good time to think TB. True bypass is a concept that only really took off as a selling point over the last 5 years or so. It wonÕt kill you to have it, but it certainly isnÕt the only reason to get a pedal over another one without it.

I Hope that helps you out a little bit. There are so many other things I want to share with you, where to put your money, where to save it... Maybe IÕll get to it all over time. I canÕt think of anything more exciting than tone hunting, and I hope you canÕt either.

PLAY ON

JM"

trouvé ici:http://www.goodtimescheck.com/archive/index.php/t-386
fan de Michael Landau
membre du Soldano users club
membre du Galabert users club
recherche Palmer PGA04...
shadowchild
shadowchild a écrit :
personne n'aurait le schema du matos de fear factory paru dans guitar world dans une meilleure résolution que celle qui avait été postée???


personne? pour info c'était page 161...
Opera
  • Opera
  • Custom Cool utilisateur
Quelques infos intéressantes dans ce topic sur HC quant au matos de Emperor utilisé durant les différentes périodes.
À recouper donc, le fait qu'ils auraient utilisé des peavy bandit pour enregistrer Anthems, ça me l'a coupé.
Ma patience a des limites mais il ne faut pas exagérer.
Mr. dickhead
rien sur tim skold ancienement KMFDM et recement marilyn manson ( il est guitariste)

quelqu'un reconait les pédales dans le bordel de cables?
Felixthecat
y'a une ibanez (on dirais qu'il y a quatre boutons, le deuxieme en partant de la gauche etant sorti, il ya un switch à gauche mais à droite on ne voti aps à cause du cable, liste des suspect:

LF7 (très probable, john5 l'utilisait )
PD7PHAT-HED
PH7PHASER
SH7SEVENTH HEAVEN
SM7SMASHBOX (possible aussi, J5 l'utilisait aussi)
AW7AUTOWAH
PM7PHASE MODULATOR
SB7SYNTHESIZER BASS

et une alesis phaser ou flanger (le truc gris/orange ou rouge),
la grosse truc jaune c'est une metasonix
Nathan.
electric church a écrit :
Nathan. a écrit :
Nathan. a écrit :
Vous auriez des infos sur le matos de John Mayer ?

Car les pages et liens sur le topic sont morts ou ne contiennent que quelques photos.

Ce qui m'intérèsse c'est d'avantage l'ampli et le pédalboard que les guitares.


Personne ?


j'ai trouvé ça sur un forum u.s.



Merci Beaucoup .


Sinon pour ceux que ça interesse
Andy Timmons :


Son pédalboard se décompose d'un accordeur Peterson StroboStomp (true bypass) d'une Wah Fulltone (qu'il a remplacé récemment par une Vox V847),
d'une Xotic BB Preamp, d'une TS808 et d'une octavia Roger Mayer dans un Radial Loopbone (un looper qui permet d'enlever la TS et la Roger Mayer de son signal quand elle ne sont pas utilisée car elles ne sont pas True Bypass)


Il à également un Ground Control Pro de chez Digital Music Corp qui pilote un switcher Digital Music GCX qui pilote un TC Electronics G-Force et ses têtes d'amplis. Le tout alimenté par une alimentation Furman en rack.

Côté amp il est passé chez Mesa Boogie avec une Tête Lonestar Classic et une Stilleteo Deuce lesquelles sont reliées à des cabs mesa rectifier (4x12 ou 2x12 selon les concerts).

Les deux têtes sont également reliées à des effets indépendants du pédalboard, puisqu'on retrouve une Tubedriver de chez Tubeworks et un Compresseur TC-Electronics ces pédales sont pilotées par le GCX. Je suppose qu'en live, elles sont rangées dans un tiroir du rack.

Enfin je tire tout ça d'une vidéo que j'ai uploadé sur google video où Andy explique tout ça et fait écouter les différentes sonorités qu'il obtient avec tout ce matériel. Pour ceux que ça intéresse tapez simplement les mots clefs "Andy Timmons Rig" sur le site google video .

A noter que dans mon descriptifs j'ai un peu allégé côté ampli par rapport à la vidéo, tout simplement parce que dans la plus part de ses lives Andy n'utilise "que" une seule Lonestar en Master et une seule Stiletteo en Slave.

A mon sens cette vidéo est avant tout une démonstration Mesa Boogie.

Côté guitare on retrouve ses deux modèles signatures l'actuelle Ibanez AT300 et également son Ibanez AT100. A noter que dans son dernier tour en Europe il a utilisé uniquement son AT100 et qu'il dispose également d'une AT100 équipée uniquement en micros simples (ce n'est ni plus ni moins qu'une Strat Ibanez) pour jouer ses deux morceaux country en live (Farmez Sez et Headed For The Ditch ce dernier morceau a d'ailleurs était enregistré avec une Telecaster originale de 68 )

Voilà c'est je crois "tout" pour l'actuel matériel LIVE d'Andy Timmons.
Mr. dickhead
du nouveau chez bellamy

nouvelle guitare kaos pad avec sustainer

et un ce qui semnle etre un ampli assez spécial chirs en utilise un également visible depuis wembley

quelqu'un sait ce que c'est ?
electric church
Les gars de chez Laney doivent tirer la gueule...Paul Gilbert, Andy timmons qui partent.
y reste qui?Christophe Godin, Tony Iommi, Matthias je-me-souvient-jamais-de-son-nom de Freak Kitchen?
fan de Michael Landau
membre du Soldano users club
membre du Galabert users club
recherche Palmer PGA04...
chacal
  • chacal
  • Vintage Méga utilisateur
    Cet utilisateur est un technicien réparateur d'instruments et matériel audio
Opera a écrit :
Quelques infos intéressantes dans ce topic sur HC quant au matos de Emperor utilisé durant les différentes périodes
À recouper donc, le fait qu'ils auraient utilisé des peavy bandit pour enregistrer Anthems, ça me l'a coupé.


je suis pas si étonné que ca.... la patte de anthems est un son ultra froid et criard....
Guitar tech à temps très très partiel
Rédacteur d'articles sur la guitare à l'humour discutable
Guitariste aussi, mais faut pas le dire, j'ai honte.
Visualdistortion
crazy rabbit a écrit :
rien sur tim skold ancienement KMFDM et recement marilyn manson ( il est guitariste)

quelqu'un reconait les pédales dans le bordel de cables?


le jaune c'est un Metasonix TX-1 Agonizer et Ibanez CF-7 je pense

En ce moment sur effet guitare...