Je viens de retrouver le post qui avait soulevé mes craintes sur l’utilisation d’un atténuateur sur un ampli vintage
Est ce propre à cet atténuateur (air Brake ) Ou bien faut il procéder de la sorte sur tous les atténuateurs?
proguitar.de a écrit :
Helpful Hints:
When using the Airbrake with older vintage amps, mismatching the load will be a safer way to operate. This eliminate any overheating of the Output Transformer.
Example: a vintage VOX AC30, switch to the 8 Ohm output impedance, and then insert the speakers to the Airbrake. This will eliminate any stress on the old output transformer and allow full output distortion at an attenuated level.
Also when using a Vintage 100 Watt Marshall head the same technique applies. Select the 8 Ohm output setting on the head, then attach the Airbrake to the 16 Ohm 4x12 Cab.
Another useful technique for live applications is to use the Airbrake in parallel with another speaker cab, and if the amp is equipped with dual output jacks, attach another cab directly. This will soften up the attenuation effect and allow more control in live settings.
oldamp a écrit :
Un atténuateur avec juste des résistances en T c'est basique et dès qu'on atténue au-delà de 6 db le son est pourri. Un bon atténuateur comporte des réseaux de capas et self pour approcher la courbe d'impédance et la réaction d'un vrai HP. Voir le topic dédié.
Du coup le airbrake n’est pas ce qu’il y’a de mieux vu qu’il n’est composé que de résistances!?